Cykelturistugen 2019

I løbet af Cykelturistugen kommer du næppe på en cykeltur, hvor du ikke kommer til at opleve vand. Det kan være Gudenåen – Danmarks eneste flod; Randers Fjord, der netop er blevet naturpark, og går turen nordpå vil du møde Mariager Fjord. Eller Fussing Sø og Glenstrup Sø, der inviterende lokker til en dukkert, når solen skinner.

Kineserne er vilde med den gamle hyggelig midtby i Randers – faktisk arbejder de på at kopiere den i Kina i 1:1 størrelse. De kan dog ikke kopiere den flotte natur omkring Randers, men den vil du som deltager i Cykelturistugen komme til at opleve.

Du har nok hørt om Randers Regnskov, Hvidsten Kro og Memphis Mansion men hvad med spændende steder som Cold Hand Winery, Retroworld, Mustard Point, Clausholm Slot, Blichers Mindestue, Mariager Saltcenter og Hamlets Grav for blot at nævne nogle af de oplevelser, der venter på dig.

Vi er glade for bakker i Randers – de giver os nogle formidable udsigter. Lidt syd for Randers ligger Lysnet, Danmarks niendehøjeste punkt 131 m over havet, og langs med Gudenåen og Randers Fjord, er der højdedrag med flotte udsigter.

Fint nok med spændende ture, men det bedste ved Cykelturistugen er dog samværet med øvrige deltagere. Vi lægger op til, at man – uanset om du er til telt, hytte eller campingvogn - bor i en fælles ”lejr” på Randers City Camp, hvilket vil sikre muligheder for hyggeligt samvær. Ønsker du mere komfort er der blot 900 m til Fladbro Kro og nær centrum finder du Randers Vandrehjem.

Deadline for booking af hytter på campingplads er 1. marts 2019, hvis du vil være sikker på at få en hytte. (Hytter er reserveret til denne dato). Benyt info@randerscitycamp.dk - BRUG IKKE BOOKINGSYSTEMET!

INFORMATION

Cyklistforbundet i Randers: randers@cykelturistugen.dk eller Flemming Nielsen på 29 80 70 52

Facebook: www.facebook.com/cykelturistuge/

Turistinfo: www.visitranders.dk

Nyhedsbrev: kortlink.dk/ctu19/ueuq

Hvornår: 21. – 27. juli 2019

Hvor: Randers med base på Randers City Camp, Hedevej 9, 8920 Randers

Hvem: Enhver, der nyder cykling, oplevelser og hyggeligt samvær

Hvor meget: 600 kr. inkl. ture, frugt og grill aften.