Alle Børn Cykler

At cykle er en sjov og let måde til at flette god motion ind i børns hverdag. Alle Børn Cykler skal motivere børn til at cykle mere i hverdagen og inspirere skoler og forældre til at bakke op om børns cykling. Kampagnen kører de to første uger i september på skoler over hele landet.

Cyklistforbundets kampagne Alle Børn Cykler får hvert år over 100.000 skoleelever op på cyklerne. Kampagnen henvender sig til alle skoleelever i 0.-10. klasse og finder sted to uger i september. Det er gratis for skolerne at være med.

Læs mere på kampagnens website www.abc-abc.dk

Cyklende børn betaler sig

Det betaler sig at bakke om børns cykling. COWI har gennem flere år foretaget en uafhængig, ekstern evaluering af 'Alle Børn Cykler'. I flere rapporter slår COWI fast, at kampagnen ikke blot er en gevinst for det enkelte barn. Kampagnen indholder også en stor samfundsmæssig gevinst både økonomisk og sundhedsmæssigt set. Se rapporterne på kampagnesitet

Bliv samarbejdskommune - og få alle fordelene

Som samarbejdskommune på Alle Børn Cykler tilbyder vi materialer til lokal profilering og markedsføring af kommunens indsats. Vi tilbyder også sparring på, hvordan kampagnen kan udfoldes lokalt.

Læs mere på kampagnens website www.abc-abc.dk.