CykelTuristUgen foregår i 2012 i Rudbøl i Sønderjylland. Foto: Arne List / Flickr

CykelTuristUgen foregår i 2012 i Rudbøl i Sønderjylland. Foto: Arne List/Flickr

CykelTuristUgen 2012

I uge 30 vil Sønderjylland blive cyklet tyndt - for i år rykker CykelTuristUgen til Rudbøl.

Den 11. udgave af Cyklistforbundets årlige træf for cykelturister bliver afholdt i Rudbøl i Sønderjylland. Arrangementet varer seks dage og finder sted i uge 30 (22.-28. juli).

Der arrangeres cykelture på tre ruter hver dag: En tur på ca. 40 km, en tur på 70-80 km og en langtur på 100-120 km. Turene går bl.a. ned til grænsen og ud til øerne Rømø og Sild.

Vanen tro bliver der også  tid til sociale arrangementer undervejs i ugen. Bl.a. er Rudbøl Grænsekro vært ved en grillaften og en afsluttende festaften, og der bliver foredrag om grænse- og marsklandet.

Frivillige kræfter

CykelTuristUgen arrangeres primært af frivillige kræfter. Hvert år flytter arrangementet til et nyt sted i landet, og vanligt går det nemt med at finde nye hænder, der vil planlægge ugen og vise deres område frem. Men sådan har det desværre ikke været i år.

Vi har nu fundet en frivillig koordinator, som trækker et stort læs og får ugen på benene. Men der vil være små justeringer i arrangementet i forhold til andre år: I år vil der ikke være depoter på ruterne, og der vil ikke være et egentligt løbskontor på campingpladsen. Men formentlig vil der være træfpunkter på de forskellige ruter, og der vil være et træfsted på campingpladsen. Grundet justeringerne bliver det i år lidt billigere at deltage i CykelTuristUgen.

Rigtig god tur!

Download tilmeldingsblanketten [.doc - 36 kB]
og send den med post eller pr. mail til:

Cyklistforbundet
Att.: CykelTuristUgen
Rømersgade 5-7

Mail: dcf@dcf.dk
Skriv venligst 'CykelTuristUgen' i emnefeltet.