Cykelturistugen 2018 i Frederiksværk

Årets cykelturistuge bliver afholdt i det idylliske Frederiksværk på Frederiksværk vandrehjem og city camping. Dette bliver vores base.

29. november 2017

Cykelturistugen afholdes i uge 30- 22. til 28. juli

• Fællesskab
  • For alle, som kan lide og cykle.
  • Daglige guidede ture på ca. 40 km og ca. 65 km
  • Turforslag med rutekort på 100 km tur
  • Dagens rute går ofte forbi landmærker og lokale attraktioner.
  • Fælles indkvartering på vandrerhjem og campingplads i Frederiksværk.
  • Introduktionsaften, Grill arrangement, færgebilletter, og visse entreer inkluderet i arrangementsfrisen
  • Guidede bytur i Frederiksværk og besøg på krudtværket.
  • Pris 600 kr. for deltagelse i cykelturistugen.

Om

Cykelturistugen er ferie med fællesskab og hygge som nøgleord. Cykelturistugen er for alle, som kan lide og cykle i et roligt tempo. Her kan du nyde naturen undervejs, afbrudt af besøg på lokale turistattraktioner og landmærker.

Hver af cykelturistugens dage arrangerer vi 3 ruter, som I frit kan vælge. Dagens ruter er på ca. 40 km, 60 km eller 100 km. Erfarne turledere vil guide de to kortere ture. Da der udleveres kort til alle ruter, kan I også gennemkøre dagens rute i jeres eget tempo.

Cykelturistugen begynder med introduktion søndag aften. Mandag aften er der fælles grill, hvor vandrerhjemmet griller for os. Af andre arrangementer kan nævnes: Besøg på krudtværket, sejltur på Arresø, byrundtur i Frederiksværk og besøg på Knud Rasmussen museet i Hundested. Fredag slutter vi af med festaften med god mad (ekstra betaling).

Cykelturistugen 2018 har udgangspunkt og base på Frederiksværk Vandrerhjem og Camping – Fredfyldt. Her har vi booket hele vandrerhjemmet til deltagerne. Derudover er der campingpladsen, som også har et antal hytter til udlejning. Per dags dato er det ikke længere muligt at booke et værelse på vandrerhjemmet; men det er stadig muligt få en seng i et deleværelse.

Den fælles base giver rige muligheder for samvær med de andre deltagere. Der er mulighed for at købe morgenmad og aftensmad på vandrerhjemmet for alle deltagere.

Cykelturistugen 2018 arrangeres af Cyklistforbundet, dets lokalafdeling i Rødovre og foreningen Turcyklisterne. Vi forventer omkring 100 deltagere.

Tilmelding til vandrehjem og campingplads fra 1 dec. 2017 til 30 april  2018, hvis man vil være sikker på en plads. (Værelserne er reserveret til denne dato).
Kontakt vandrehjemmet post@fredfyldt.dk BRUG IKKE BOOKINGSYSTEMET!

Kontakt Jens Spelmann for yderligere oplysninger på tlf. 21176003 mailadresse: Cykelturistugen@gmail.com

Fra Programmet:

Søndag: Indskrivning og ind check på vandrerhjem fra kl. 13:00. Velkomstmøde kl. 19.00.

Mandag: Besøg på Æbelholt Kloster, Hillerød (mellemtur) og Esrum (langtur). Grillaften incl. i deltagergebyret.

Tirsdag: Odsherred via Rørvig.

Onsdag: Krudtværksmuseet i Frederiksværk og Knud Rasmussens hus ved Hundested. Om aftenen: Sejltur på Arresø eller byvandring i Frederiksværk.

Torsdag: Tisvildeleje (kort tur), Gilleleje (mellemtur) eller Tegners Museum (lang tur). Om aftenen: Sejltur på Arresø eller byvandring i Frederiksværk.

Fredag: Nordskoven (kort tur), Gerlevparken (mellem tur) elle Svanholm (lang tur). Afslutningsfest kl 18:30 (særskilt betaling).