Novo Nordisk

Novo Nordisk er 'cykelvenlig arbejdsplads' og deltager i 'Vi cykler til arbejde'

Sådan får du medarbejderne til at cykle til arbejde

7.000 danske arbejdspladser deltager i Cyklistforbundets Vi cykler til arbejde-kampagne i maj måned. Men hvordan motiverer virksomhederne deres medarbejdere til at deltage?

Betal gebyret for dem

2/3 af arbejdspladserne i 'Vi cykler til arbejde' betaler deltagergebyret for deres ansatte og mange gør også noget mere. Alt det ekstra, de gør, motiverer medarbejderne, så flere oplever glæden ved at cykle, hvilket giver både friske og raske medarbejdere.

Sæt et sundshedtjek sammen med kampagnen

Hos DONG Energy bruger de 'Vi cykler til arbejde' til at følge op på et sundhedstjek, de har tilbudt deres medarbejdere tidligere på året. I maj måned følges der op på kondital og daglig motion på cyklen sammen med kollegaerne.  Som lokkemiddel får alle medarbejdere, der tilmelder sig kampagnen, en cykelrygsæk, som de kan transportere deres skiftetøj i.

Gør et nummer ud af at være en cykelvenlig arbejdsplads

Sidste års vinderhold i 'Vi cykler til arbejdes' landsdækkende lodtrækning kom fra Nykredit, der gennem de seneste år har udviklet sig til en såkaldt 'Cykelvenlig arbejdsplads'. Nykredit opfordrer deres medarbejdere til at deltage i 'Vi cykler til arbejde' hvert år som led i en større samlet cykelfremmende strategi, hvor både cykelparkering, tjenestecykler og cykelreparationer på arbejdspladsen indgår.

Nykredit er certificeret som 'Cykelvenlig arbejdsplads' af Cyklistforbundet.

For at få endnu flere på cyklerne, benytter Nykredit 'Vi cykler til arbejde' som løftestang. De gør medarbejderne opmærksomme på kampagnen ved at annoncere for den via deres interne nyhedsportal. Alle de medarbejdere, der deltager i 'Vi cykler til arbejde', får en refleksvest med firmalogo påtrykt. Desuden har de indgået en aftale med Firmacyklen.dk, som opstiller en cykeludstilling i april måned med nye cykler, som medarbejderne kan kigge på og købe med en klækkelig rabat.

Lok med præmier

Hos Novo Nordisk, som gennem mange år har haft rekorden med flest deltagere i 'Vi cykler til arbejde', ønsker man også at fremme medarbejdernes sundhed ved at bruge cyklerne. Novo Nordisk betaler deres medarbejderes deltagergebyr. Desuden får de første 2.000 tilmeldte medarbejdere en T-shirt.

Novo Nordisk er ligesom Nykredit certificeret som 'Cykelvenlig arbejdsplads' af Cyklistforbundet.

Dét kan du gøre

Emneord: Kampagner, Sundhed