Fotokonkurrence: Vinderen er fundet

Stort tillykke til Sara på 7 år. Med det fine billede blev Sara den heldige vinder af en splinterny cykel og hjelm.

Det styrker vores bånd som familie at være ude og bevæge os sammen. Her var vi på cykeltur for at fejre, at Emma havde lært at køre uden støttehjul. Sara støtter godt op om sin lillesøster og opmuntrer hende.Karoline Sass, Mor til Sara

Tak til alle de familier, der har delt deres skønne cykeløjeblikke. Hvor var det skønt at se, hvordan cyklen bringer familier sammen - og hvor var det svært at vælge.

Vi kan cykle!

Fotokonkurrencen er et led i Cyklistforbundets årlige børnehavekampagne Vi kan cykle!, som arrangeres med støtte fra Østifterne. I løbet af kampagnen lærer børnehavebørn at cykle gennem sjove cykellege, som også kan bruges i en snæver vending til at gøre cykeltræningen derhjemme ekstra sjov. Læs mere om kampagnen på vikancykle.dk og find inspiration til, hvordan du selv bruger cykelleg her.

• Vi kan cykle! kampagnen præsenteres med støtte fra Østifterne.

Find inspiration til cykeltræningen

Vælg en cykel, der passer til dit barn

Skal barnet kunne vokse med cyklen? Hvad skal der være af udstyr? Hvor robust skal den være? Der kan være mange spørgsmål - vi hjælper dig med svarene.

Gå til guiden

Sådan leger du cykelleg med dit barn

Cykelleg er kendte børnelege som "Stopdans" og "Kongens efterfølger" flyttet over på en cykel. Cykelleg gør cykeltræningen med dit barn både sjov og effektiv og kan bruges til børn fra 2-årsalderen.

Gør cyklen klar med dit barn

Der skal ikke meget til at holde en børnecykel godt kørende. Vi giver fire råd til hvordan, som du og dit barn let kan gå i gang med.

Læs guiden