Cyklistforbundets årlige kampagner

Op mod 200.000 cykler med i de landsdækkende cykelkampagner, som vi kører hvert år for børnehavebørn, skole- og ungdomsskoleelever og voksne.

• Vi kan cykle!

At blive cykelsikker er første skridt på vejen til at blive trafiksikker cyklist. I Cyklistforbundets kampagne 'Vi kan cykle!' leger børn sig til at blive sikre på cyklen med Cyklistforbundets koncept 'Cykelleg'. Kampagnen gennemføres hvert år i maj i børnehaver over hele landet. Læs mere om Vi kan cykle!-kampagnen

• Alle Børn Cykler

Kampagnen skal motivere børn til at cykle mere i hverdagen og inspirere skoler og forældre til at bakke op om børns cykling. Kampagnen, der kører de to første uger i september på skoler over hele landet, tilbyder en landsdækkende cykeldyst, hvor eleverne på klassebasis dyster om at cykle flest dage, og undervisningsmaterialer til at inddrage cyklen i fagene. Læs mere på Alleboerncykler.dk

• Fælles-Tour

Skab svedig stemning på skolen med ungdomsuddannelsernes Fælles-Tour, der skal få flere unge til at cykle mere i hverdagen. Vær med i en sjov og landsdækkende cykeldyst med fede præmier. Få ideer til fællesskabende aktiviteter i klassen. Gør dine elever klogere på verdenen med Tour-quiz'en. Fælles-Tour kører for første gang den 8.-21. april 2024. Læs mere på Cyklistforbundet.dk/Faellestour

• Vi Cykler til Arbejde

Cyklen og den daglige cykeltur er nøglen til velvære, oplevelser og sundhed - og til renere miljø og mindre trængsel. Vi Cykler Til Arbejde skal inspirere danskere til at cykle til og fra arbejde og virksomheder til at bakke op om grøn og aktiv transport. Kampagnen kører hvert år i maj på arbejdspladser over hele landet. Gå til Vi Cykler Til Arbejde-kampagnens website

Læs også

Idekatalog: cykellegebaner

Cykellegebaner er en helt ny type byrum, hvor børn kan lege cykelfærdigheder ind. Vi styrker børnecykelkulturen med cykellegebaner og idékatalog til kommunerne.

Læs mere om cykellegebanerne

Til kommuner

Børn cykler, når voksne skaber mulighederne. Se vores tilbud og anbefalinger til at styrke børnecykelkulturen lokalt.

Gå til oversigten

Det mener Cyklistforbundet

Se, hvad vi mener om cykelhjelm, elcykler, cykelparkering, trafiksikkerhed for cyklister og andre aktuelle emner.

Se Cyklistforbundet mener