Bededamerne giver 15 % rabat på rustvognkørsel. Foto: Bededamerne

Et personligt farvel

Bededamerne giver 15 % rabat på kørslen med den smukke rustvogncykel, der gør den sidste køretur til noget helt særligt.

15 % rabat hos Bededamerne på rustvognskørsel*

Hos Bededamerne har I mulighed for at vælge rustvogncyklen til den sidste køretur. Rustvogncyklen er designet af Sille Kongstad og er den første rustvogncykel i Danmark. Dens design er inspireret af tidligere tiders hestevogne, brugt til transport af kister. Desuden er den lavet med et ønske om, at tilbyde et miljøvenligt alternativ til bilen.

Som medlem af Cyklistforbundet får du 15 % rabat

Rabatten gælder hele året - men kan ikke kombineres med andre tilbud og rabatter. Rustvognscyklen kan dog kun bookes i København.**

Om Rustvognskørsel

Der er flere måder hvorpå rustvogncyklen kan være med til at gøre afskeden helt særlig. Rustvogncyklen bruges primært til selve højtidskørslen fra kirken eller kapellet. Familen kan vælge at cykle med til krematoriet eller gravstedet.

Rustvogncyklen kan også bruges til en "afsked i bevægelse", hvor selve afskeden foregår ved at følget bevæger sig gennem parken, kirkegården eller København og stopper forskellige steder, som havde betydning for afdøde. En "afsked i bevægelse" slutter oftest ved gravstedet. Følget kan enten gå eller cykle sammen med afdøde.

Ved jordfæstelse, hvor kirken eller kapellet ikke ligger på kirkegården, vil rustvogncyklen være et smukt alternativ til transporten i en almindelig rustvogn.

Sådan får du rabatten

For at opnå rabat skal du oplyse rabatkoden Cyklistforbundet
Rabatten fratrækkes ved at oplyse om medlemskab.

*Rabatten gælder kun rustvognskørsel med cykel og ikke andre ydelser.
** Rustvognscyklen kan kun bestilles til ture i København - i max.
10 kilometers radius fra Frederiksberg.

Dét kan du gøre

• Læs mere om Bededamerne og rustvognscyklen på bededamerne.dk

• Læs interview med indehaver Sille Kongstad i medlemsmagasinet CYKLISTER.

• Hos Bededamerne kan du få hjælp og vejledning til at nedskrive dine ønsker omkring din begravelse. Det kan være en tryghed for dig og en stor hjælp for din familie og venner. Ring og få en snak med Sille Kongssted, Telefon: 30 53 18 63 Mail: kontakt@bededamerne.dk