Cykeltyverier – hvad kan der gøres

CYKELKONFERENCEN 2013 Hvert år anmeldes 70.000 cykler stjålet i Danmark. Det svarer til, at der stjæles en cykel hver 8. minut døgnet rundt.

Det er et kæmpe problem for de mange danskere, der bruger cyklen som primært transportmiddel, men de forskellige aktører – politikere, politi, forsikringsbranchen, Cyklistforbundet, virksomheder og kommuner – har endnu ikke fundet en fælles løsning, der kan bringe antallet af cykeltyverier ned.

Cyklistforbundet og Københavns Kommune fremlagde deres respektive syn på problemet og debatterede mulige løsninger sammen med forsikringsbranchen, Politiet og en folketingspolitiker.

Ideer til artikler, videnblade eller andet modtages med glæde

Ligger du inde med viden eller erfaring, som andre professionelle, der arbejder med fremme af cykeltrafik kunne have gavn af? Eller har du ideer til andre artikler og videnblade, som du gerne vil læse på Cykelviden.dk? Så kontakt Trine Stig Mikkelsen eller Anette Jerup Jørgensen. Vi ser frem til at høre fra dig.

Emneord: Tyveri, Cykelviden