Cyklistforbundet i Odense

Odense lokalafdeling

Kontakt: Jens Henriksen (Lokalformand), mail: yenz@skovhoj.dk, tlf.: 51 38 32 59

Afdelingen siger

Odense Kommune har fået penge til ny supercykelsti

Regeringen og en række forligspartier har bevilget Odense Kommune 2,5 mill. kr. til et nyt supercykelstiprojekt. Det er dog ikke til den projekterede supercykelsti mellem centrum og universitetet, som kommunen tidligere uden held har søg tilskud til.

Læs hele opslaget

Cykelparkering – hvordan kan vi lære det?

Kommunen skal have lov til at fjerne cykler, hvor de ikke må stå - det har hidtil kun været forbeholdtpolitiet. Flere bruger cyklen, når de handler ind med cykeltasker og anhængervogne. Odense Kommunes målsætning for cyklisme er, at endnu flere skal cykle, og de nuværende cyklister skal cykle mere. Alle disse forhold udfordrer cykelparkeringen, og vi mangler gode smarte løsninger.

Læs hele opslaget

Fremtiden ser man ikke se ud af en bilrude

En gruppe aktive og kraftigt agiterende odenseanere arbejder hårdt for, at biler fortsat skal køre ad Thomas B. Thrigesvej. Der insinueres endda, at nogen har fået mundkurv på. Det tunge skyts køres nu frem på trods af, at den store generalplan for TBT forudsætter, at biler kan køre til og fra området samt parkere der. Bilerne er jo tilgodeset i planen.

Bestyrelse

Lokalformand