Cykelturistugen 2020 i Svendborg

Kom med på den årlige Cykelturistuge i uge 30. I år går det til Svendborg og Sydfyn. Medlemmer og ikke-medlemmer i alle aldre er velkomne, når Cyklistforbundet atter inviterer til en uge med skønne cykeludflugter.

Cykelturistugen 2020 afholdes den 19.-25. juli i den smukke natur på Sydfyn med base på Tåsinge i Svendborg Kommune.

Sydfyn byder på afvekslende natur, kultur, historie og sejlads. Sydfyn indeholder adskillige øer, som er værd at give opmærksomhed, når broer / færger er benyttet.

Vi cykler de fleste dage ud på arrangerede ture af forskellig længde og sværhedsgrad, så alle kan blive udfordret på sanserne.

Program

Årets program for Cykelturistugen foreligger endeligt medio marts 2020. Indholdet forventes at blive meget tilsvarende tidligere afviklede cykelturistuger med respekt for traditionerne. Det vil sige: Dejlige cykelture på hverdage med onsdag som ikke-cykeldag. Fællesskab med hygge, oplevelser og god stemning.

Det endelige program annonceres på denne side.

Cykelturistugens Facebook-gruppe finder du løbende opdatering om Cykelturistuge 2020.

Priser og tilmelding til Cykelturistugen

Det maximale deltagerantal er i 2020 på 150 personer totalt. Først-til-mølle princip.

• Voksen / medlem af Cyklistforbundet: kr. 700,- indtil 01.05.20. – herefter kr. 800,-

• Voksen / medlem af andre cykelforeninger: kr. 700,- indtil 01.05..20. – herefter kr. 800,-

• Voksen / IKKE medlem: kr. 800,- indtil 01.05..20. – herefter kr.900,-

• Barn (5 – 15 år): kr. 300,- indtil 01.05..20. – herefter kr. 400,-

• Endagsbillet: kr. 100,-

Tilmeldingen åbner snarest

OBS: Tilmeldingen er bindende fra d. 18.06.20.

Booking af overnatning

Der er IKKE aftalt fælles bookingsystem med de to campingpladser på Tåsinge: Svendborg Sund Camping, som bliver vores base, og Carlsberg Camping.

Ved booking hos Carlsberg Camping skal der oplyses kundenummer – dette er åbent fra onsdag d. 15. januar 2020. Kundenummer: 43979 .

Der er ca. 3,5 km mellem campingpladserne – svarende til ca. 15 minutters cykelafstand grundet terræn.

Hytter: Der er forhåndsreserveret nogle få hytter på Svendborg Sund Camping. På Carlsberg Camping er der forhåndsreserveret hytter af forskellige størrelse og prisniveau.

Pladser: Begge campingpladser har mange dejlige pladser til telt, camplet, campingvogn, autocamper. Der er forhåndsreserveret af disse på Svendborg Sund Camping, så der kan opstå og opleves et fællesskab på disse arealer.

Hos Svendborg Sund Camping kan der bookes de særlige glamping telte – se hjemmesiden.

Anden overnatning: Alternativt campingpladserne er der gode valgmuligheder blandt Airbnb, ferielejligheder, B&B og hoteller.

Kontakt:

Marianne Kildebjerg, formand i Cyklistforbundets lokalafdeling i Svendborg - mobil: 2120 1332 (hverdage kl. 10-12) - mail: kilde.kogtved@gmail.com.

Om Cykelturistugen

Hvert år i uge 30 inviterer Cyklistforbundet på mulighed for at deltage i flere dages cykelture i et af landets lokalområder. Hvert år rykker CykelTuristUgen til et nyt sted i landet. CykelTuristUgen arrangeres i et samarbejde mellem Cyklistforbundet, en lokalafdeling og et lokalområde i Danmark. Årets værter er Cyklistforbundet, Svendborg afdeling.