Aarhus

Aarhus-afdelingen tager sig af de lokale drømme og udfordringer!

Afdelingen siger

• Af Redaktionen, 25. april 2017

Cyklistforbundet og Aarhus Cykelby inviterer til indvielse af de nye "cykelgader" i Aarhus midtby torsdag d. 4. maj 2017 kl. 14-17 på Mindebro Torv (Mindebrogade ved åen, ud for Restaurant Italia). Der vil være tale af både rådmand og en repræsentant for Cyklistforbundet. Efter talerne vil det første cykelgade symbol blive malet på asfalten.

Aarhus Cykelby og Cyklistforbundet Aarhus uddeler pjecer om hvad cykelgader er. Der vil være gratis cykeltjek, musik, gratis kaffe fra cykelvogn og vandflasker med færdselsregler, kort over cykelgaderne og henvisning til cykelfilmen.

• Af Redaktionen, 30. marts 2017

Lokalafdelingen i Aarhus har lavet cyklist-aktivistisk arbejde i mange år!
    Se en kort historisk fotorejse fra en tidligere Generalforsamling med afdelingens 38 år i billeder.

• Af Redaktionen, 01. februar 2017

Vi har fået en henvendelse om nogle cyklisters dårlige adfærd i trafikken. En adfærd skribenten som fodgænger er generet af. Vi mener, at trafikdannelse og god adfærd kan styrkes blandt alle trafikantgrupper, også cyklister. Få inspiration som cyklist hertil under "Emma Gad cykler" i kolonnen til højre :-)