FOTOKONKURRENCE:

Vind en spritny børnecykel

Som led i vores kampagne, Vi kan cykle!, inviterer Cyklistforbundet sammen med Østifterne børnefamilier til at dele deres dejligste cykeltræningsstunder i Vi kan cykle!-fotokonkurrencen. Vi kvitterer for det flotteste cykelfoto med en spritny børnecykel og -hjelm fra det populære børnecykelmærke, woom.

Der er intet som det øjeblik, hvor ens barn cykler afsted uden støtte for første gang. Men vejen til at blive en sikker cyklist ender jo ikke med det. Der er heldigvis mange skønne timers cykeltræning sammen foran jer.

Hvad er en cykelhyggestund for dig og dit barn?

Er det med barnet som fast følgesvend på mors løbetur, i følgeskab med far om morgenen, til iskiosken ved farmors sommerhus, med hele familien på cykel i skoven i weekenden, eller noget helt femte? Uanset så vil vi gerne se jeres bedste cykelhyggestunder sammen.

Om præmien

Den heldige vinder (altså barnet) kan cykle sommeren i møde på en flot ny cykel med tilhørende hjelm fra den populære cykelproducent, woom, som udvælges fra wooms sortiment.

Værdi: Op til 8.000 kr.

woom er en børnecykelproducent, der designer cykler til børn, hvor hver eneste detalje på cyklen er skræddersyet og forfinet til børns ergonomi og behov. woom-cyklen er i topkvalitet og kan modstå alt – hvad enten barnet smider cyklen fra sig, eller cyklen står udenfor hele vinteren. Med en woom-cykel vil barnet allerede i en tidlig alder opleve cykelglæde, som er en af de afgørende grundsten for at sikre et langt, sundt og aktivt liv.

Præmien er sponsoreret af woom.

Sådan er I med

Skal dit barn have chancen for at cykle sommeren i møde på en flot ny woom cykel? Så er det ud på cykeltur og tage et godt cykelbilede - hvis du da ikke allerede har kamerarullen fuld. Send billedet af dit barn og en beskrivelse af, hvad det giver jer at cykle sammen via formularen nedenfor senest 16. juni 2024.

Sådan finder vi vinderen

Cyklistforbundet vælger vinderen ud fra følgende kriterier: Billedets motiv, billedets kvalitet og jeres beskrivelse af, hvad det giver jer at cykle sammen.

Vinderen får direkte besked den 20. juni og offentliggøres på Cyklistforbundets kanaler den 24. juni.

Prøv cykelleg med dit barn

Savner du inspiration til at krydre dit barns cykeltræning? Så prøv Cyklistforbundets sjove cykeltræningskoncept ’Cykelleg’. Når børnene leger på cyklen, øver de en lang række vigtige cykelfærdigheder uden at tænke over det. De lærer at starte og stoppe, holde balancen på cyklen, cykle med én hånd på styret, dreje, kigge op og orientere sig, mens de cykler. Er det noget for dog og dit barn? Så kig her, hvor vi har samlet fem lette lege, der er lige til at gå til.

Vi kan cykle!

Fotokonkurrencen er et led i Cyklistforbundet årlige børnehavekampagne Vi kan cykle!, som arrangeres med støtte fra Østifterne. Gennem kampagnen lærer børnehavebørn at cykle gennem sjove cykellege, som også kan bruges i en snæver vending til at gøre cykeltræningen derhjemme ekstra sjov. Find inspiration til hvordan du selv bruger cykelleg sammen med dit barn her.

• Vi kan cykle! kampagnen præsenteres med støtte fra Østifterne.