Cyklistforbundets medlemsmagasin udkommer fire gange om året med alt om cyklister, cykelpolitik, udstyr, rejser og oplevelser

Medlemsmagasinet CYKLISTER

Alle Cyklistforbundets medlemmer får medlemsmagasinet CYKLISTER, der udkommer fire gange om året. Hver gang med et nyt, aktuelt tema.

Danmarks største cykelmagasin

CYKLISTER er Danmarks største cykelmagasin. Vi skriver om alle slags cyklister - og om alt det, cyklister går op i:

• Nyheder fra cykelverdenen
  • Politik og holdninger
  • Masser af lækkert grej
  • Sådan-gør-du-guides
  • Anmeldelser
  • Medlemstilbud
  • Rejseartikler fra verdens bedste cykeldestinationer

I forårsnummeret 2017 kan du fx læse:

• Cyklen fylder 200 år: Krig, fred, kvindekamp, miljøprotester, sport og konfirmationsgaver!
  • Før vej kommer leg: Lær dit (barne)barn at cykle i sommerferien - vi guider til en legende start
  • Farvel kontanthjælp: 16 unge cykler sig til større selvtillid og et solidt fodfæste på arbejdsmarkedet.
  • Min far & Himalaya: Poul fylder 60, knæet driller - og nu krydser han et fjernt bjerg med sin søn.
  • Sommer til medlemspris: Er du helt klar til ferie? Husk at du får rabat på alt fra cykler til sommerhuse, når du er medlem af Cyklistforbundet.

Læs eller genlæs tidligere numre af CYKLISTER:

Dét kan du gøre

• Bliv medlem og få magasinet CYKLISTER i postkassen forår, sommer, efterår og vinter.

Bidrag til CYKLISTER

Skriv på afdelingens side

Opret en profil - det tager 30 sekunder

4 kommentarer

• Af Torkild Bjørn Petersen 4. august 2012
    Hvornår kommer det nye blad Cyklister
  • Af Rikke Ravn, redaktør 6. august 2012
    Kære Torkild. Næste nummer af CYKLISTER udkommer i starten af september. Temaet er sikkerhed på cykel. Og derudover kommer der bl.a. en rejseartikel fra Portugal, anmeldelser af cykeltasker og en guide til at forsikre sin cykel.
  • Af jesper nørholm 30. september 2012
    Hej
    Godt at I er med til at gøre uduelige små lygter ulovlige.
    For at sådan et forbud skal slå igennem, er det nok nødvendigt også at gøre forhandlingen af dem ulovlig. Det vil i hvert fald stoppe at de større kæder forhandler dem.
    Er det noget der er med på jeres dagsorden?
  • Af Allan Carstensen cyklistforbundet 3. oktober 2012
    @ jesper
    Nedenfor kan du se et uddrag af bekendgørelsen der træder i kraft 1 november. Som du kan se bliver det ulovligt at sælge og markedsføre lygter der ikke opfylder kravene. Så den side er på plads
    Vi i cyklistforbundet er ret spændte på at se hvordan cykel samt dagligvare-branchen vil reagere. Et rigtigt dårligt senarie vil være at der i supermarkedet hænger lygter der opfylder kravede og er korreket mærkede, og lige ved siden af hænger de små diode(dingle) lygter vi kender, mærket med "reservelygter", "nødlygter", "lommelygte" eller hvad man nu finder på. Vi skal nok holde øje og reagere hvis dette viser sig at blive tilfældet.

”§ 16. Lygter og reflekser til brug for cykel og påhængs- og sidevogn hertil må endvidere kun
    markedsføres og sælges, såfremt de opfylder kravene i stk. 2 og 3.
    Stk. 2. For- og baglygte skal have en lysstyrke på mindst 4 candela målt henholdsvis lige forfra
    og lige bagfra, mindst 0,4 candela målt 20o til hver side og mindst 0,05 candela målt 80o til hver
    side. En batteridrevet lygte, undtagen lygte, hvor opladningen sker under kørsel, skal have en
    brugstid på mindst 5 timer, og lygten eller dens salgsindpakning skal være tydeligt mærket med
    »Brugstid« eller »Run-time« efterfulgt af timeantallet og »timer« eller »hours«, som lygten kan lyse
    med mindst den krævede lysstyrke, inden batteriet/batterierne skal udskiftes eller genoplades.
    Brugstiden måles, som tændt og slukket intervaller hver af 2 timers varighed, ved +5
    celsius og
    med nominel batterispænding ved starttidspunktet.