Konference: Vil I skifte varevognen ud med en el-ladcykel?

Bliv klogere på, om I kan bruge cykel i virksomhedens opgaveløsninger, når Cyklistforbundet sammen med Københavns Kommune og Region Hovedstaden den 27. august 2021 inviterer virksomheder og andre interesserede til konference på Københavns Rådhus.

Flere og flere virksomheder skifter varevognen ud med elladcyklen, og vi ser flere og flere typer af opgaveløsning med cykler i byen.

Kom og hør danske og udenlandske virksomheders erfaringer med at skifte fra bil til el(lad)cykel, når Cyklistforbundet i regi af Cykelvæksthuset og sammen med Københavns Kommune og Region Hovedstaden inviterer håndværker-, service- og distributionsvirksomheder samt andre interesserede til en dag i el(lad)cyklens tegn i København den 27 august 2021.

Flere undersøgelser og erfaringer fra ind- og udland peger på ladcyklers potentiale for at gøre bylogistikken mere bæredygtig. Ladcyklerne har ikke kun et potentiale til at reducere trafikkens klimaaftryk og partikeludledning, men også trængsel og trafikulykker.

Kø-kørsel og udfordringer med at finde parkeringspladser er helt konkrete udfordringer for de virksomheder, der dagligt kører rundt til kunder og løser opgaver i bykernen - her kan ladcykler være en løsning.

Sparke-dæk arrangement

På konferencen vil der være særligt fokus på udfordringer, muligheder, erfaringer og cases om cykellogistik.

Der vil også være et ’sparke dæk’-arrangement, hvor deltagerne kan se og afprøv et bredt udvalg af ladcykler til forskellige typer af opgaveløsning.

Info og tilmelding

Se fuldt program og tilmeld jer på www.tilmeld.dk/cykellogistikkonference/conference

Gratis rådgivningsforløb hos Cykelvæksthuset

Kan du og din virksomhed ikke være med den 27. august, kan I kontakte Cyklistforbundets rådgivningscenter for virksomheder, hvor virksomheder kan få et gratis rådgivningsforløb. Læs mere på www.cykelvaeksthuset.dk

Cykelvæksthuset

Ønsker I at flytte medarbejdere og opgaver fra bil til cykel? Cyklistforbundets rådgivningscenter Cykelvæksthuset tilbyder skræddersyet rådgivning til private og offentlige virksomheder.

Gå til Cykelvaeksthuset.dk

Bliv medlem

Bliv firmamedlem

Bliv en del af cykelsagen - hverdagens cykelture giver færre sygedage hos medarbejderne, færre biler på vejene og en mere klimavenlig verden.

Mere om firmamedlemskab

Det vil vi

Det arbejder vi for

Vi arbejder for at gøre cyklen til det oplagte og trygge valg i hverdagen for alle og for at skabe en sund og bæredygtig verden med cyklen som løftestang.

Læs Cyklistforbundets manifest