Stil op til Cyklistforbundets hovedbestyrelse

Har du viden og engagement, som du gerne vil bruge i arbejdet for cykelsagen? Så beder vi dig overveje at stille op som kandidat til Cyklistforbundets hovedbestyrelse, der vælges på det årlige landsmøde i oktober.

Cyklistforbundet er en demokratisk organisation, hvor alle kan engagere sig. Nu vil vi gerne sikre os, at DU er opmærksom på muligheden for at stille op til hovedbestyrelsen.

Som medlem af bestyrelsen får du indblik i og indflydelse på Cyklistforbundets arbejde for at fremme den dansk cykelkultur - og du kan bruge dit engagement, dine erfaringer og kvalifikationer i arbejdet for cykelsagen.

Vi søger en bred bestyrelse

Cyklistforbundets hovedbestyrelse består af otte medlemmer, som vælges for to år ad gangen. Hovedbestyrelsen vælges på det årlige landsmøde, hvor der hvert år vælges fire bestyrelsesmedlemmer for to år samt suppleanter for et år.

Den ideelle bestyrelse har en god balance mellem køn, alder og geografisk spredning, og den har medlemmer med erfaring med bestyrelsesarbejde, organisationsdrift og økonomi - og kompetencer inden for de områder, som vi arbejder med: Sundhed, klima, miljø og mobilitet og med cyklen som naturligt omdrejningspunkt.

Vi opfordrer især kvinder uden for københavnsområdet til at stille op, da vi er ikke nået i mål med balancen mellem køn og geografi.

Arbejdet i Cyklistforbundets hovedbestyrelse - hvad og hvordan

Sådan gør du

Kontakt gerne landsformand Jens Peter Hansen på mail: landsformand@jenspeterhansen.dk for mere information.

Se den nuværende hovedbestyrelse | Cyklistforbundets vedtægter

Frivillighåndbogen

Skal det være nemmere at cykle der, hvor du bor? Med vores håndbog kommer du godt i gang med frivilligt arbejde og med at gøre en forskel.

Se håndbog til frivilligt arbejde

Få indflydelse

Cyklistforbundet er en demokratisk organisation, hvor du kan få indflydelse på flere måder.

Sådan får du indflydelse

Brug vores kampagner

Vi har med Vi kan cykle!, Alle Børn Cykler og Vi Cykler Til Arbejde gode og årlige cykelkampagner til førskolebørn, skolebørn og voksne.

Læs om kampagnerne