BOOK CYKELLEGEKORPSET

Cyklistforbundets koncept Cykelleg er udviklet i samarbejde med erfarne bevægelsespædagoger. Cykellegekorpset kan bookes af fx kommuner, boligforeninger og organisationer.

Cykelleg henvender sig primært til børn i alderen 2-12 år, men cykelleg kan også bruges til voksne, der kommer fra et hjem eller en kultur, hvor der ikke blev cyklet, eller til ældre cyklister, som har behov for at genoptræne deres cykelsikkerhed.

Cykellegekurser

Med vores endags cykellegekursus kan pædagoger i vuggestue, børnehave og SFO samt lærere i indskolingen og på mellemtrinet blive klædt på til at bruge cykelleg i deres institutioner og skoler. Cykellegekurset er en blanding af teori og praktiske cykellegeaktiviteter. Deltagerne får både lov til at prøve legene på egen krop og til at se cykellegekorpset i aktion med en børnegruppe.

"Det bedste kursus jeg har været på længe, med så god tilrettelæggelse, dygtige formidlere, praksis, sjovt og masser af inspiration og genopfriskning af teori lige til at gå hjem og bruge"
– deltager på inspirationskursus

Cykellegeevents

Cykellegekorpset kan også engageres til forskellige arrangementer som fx kommunens sundhedsdag, skolernes motionsdag eller by- eller vejfesten. Her vil en sjov cykellegeevent være lige sagen til at sætte fokus på børn, cykling, sikkerhed og sundhed.

Sådan gør du

Kontakt post@cyklistforbundet.dk for at få et tilbud, der passer til lige præcis din målgruppe.

Cykelleg_forside

20 CYKELLEGE - Download

Vil du have nyt om børnecykling direkte i din mailboks – tilmeld dig vores nyhedsbrev

NYHEDSBREVET BØRN CYKLER