FORÆLDER

HJÆLP DIT BARN PÅ VEJ

Sunde vaner starter tidligt, og en tur på cyklen er en sjov måde for børn at bevæge sig. At kunne cykle selv giver frihed – og styrker både barnets motorik, muskler, kondition, koncentration og indlæringsevne. De fleste børn synes tilmed selv, at det er sjovt at cykle, og for de store børn er det samtidig en smart måde at komme rundt på egen hånd.

Der er meget du kan gøre for at hjælpe dit barn i gang på cyklen - hvad enten I først skal i gang med løbecykel eller kosteskaft eller allerede nu cykler ude i trafikken. Her har vi samlet Cyklistforbundets gode råd til cykeltræning, guides til sjove cykellege og inspirerende historier fra andre cyklende familier.

CykellegFolder

FOLDER: CYKELGLÆDEN BEGYNDER MED CYKELLEG

Vi tilbyder i anledning af børnehavekampagnen Vi Kan Cykle 2019 en god folder til dig, der gerne vil hjælpe dit barn godt i gang på cyklen. Her finder du både viden og sjove og nemme ideer til cykelleg derhjemme og på legepladsen.

Hent folderen her (pdf)

CYKELLEG

Går cykeltræningen med kosteskaftet i hårknude? Med cykelleg fjerner I fokus fra sur træning, fordi I via leg træner balance, at bremse sikkert og se sig til siden og tilbage uden slinger. Gør dit barn cykelsikker med cykelleg. Cykelsikker er første skridt på vejen til at blive trafiksikker.

Lær mere om cykelleg

LÆR DIT BARN AT CYKLE TIDLIGT

Vil du have nyt om børnecykling direkte i din mailboks – tilmeld dig vores nyhedsbrev

NYHEDSBREVET BØRN CYKLER