Cyklistforbundets landsmøde 2020

Delegerede fra Cyklistforbundets afdelinger og hovedbestyrelsen mødtes til landsmøde 31. oktober i Odense, hvor der blev valgt hovedbestyrelse, vedtaget budget og vedtaget arbejdsprogram for det kommende år.

Ved valget til hovedbestyrelsen blev følgende fire bestyrelsesmedlemmer og to suppleanter valgt ind i hovedbestyrelsen:

• Henrik Lundorff Kristensen (SygKlister) - nyvalgt
  • Fatima Hachem Ladefoged (København) - nyvalgt
  • Julie Schack (København) - genvalgt
  • Jens Peter Hansen (Randers) - genvalgt
  • Trine Kvist Willumsen (SygKlister) - 1. suppleant - genvalgt
  • Mads Wulff (Svendborg) - 2. suppleant - nyvalgt

Ved det efterfølgende formandsvalg blev Jens Peter Hansen (Randers) valgt som landsformand for en toårig periode. Læs interview med den nye landsformand

Se hele hovedbestyrelsen

Reni Hatting er kåret som Årets Cykeldynamo 2020

Cyklistforbundet uddeler hvert år prisen til et medlem eller en lokal afdeling af forbundet, som har gjort en særlig indsats for cykelsagen især i eget lokalområde. I år gik prisen til Reni Hatting fra Esbjerg. Hun modtog prisen for sin vedholdende indsats med at forbedre forholdene for cyklister i Esbjerg Kommune. I særlig grad har Reni Hatting kæmpet for flere sikre skoleveje til kommunens børn.
Læs mere om Årets Cykeldynamo 2020

Hovedbestyrelsen

Se hvem, der sidder i Cyklistforbundets hovedbestyrelse

Arbejdsprogram

Cyklen skal være det oplagte og trygge valg i hverdagen, og cyklen skal bruges til at skabe en sundere og mere bæredygtig verden.

Det mener Cyklistforbundet

Se, hvad vi mener om cykelhjelm, elcykler, cykelparkering, trafiksikkerhed for cyklister og andre akuelle emner.