Din støtte gør forskellen

– for infrastrukturen og fremtidens cyklister

Danmark har brug for flere cyklister, og danske cyklister har brug for bedre cykelforhold. Det arbejder vi for.

Den danske cykelkultur er truet: Færre danskere cykler og særligt blandt børn har faldet været dramatisk siden 1990’erne, hvor 7 ud af 10 børn cyklede til skole – i dag er tallet helt nede på 4 ud af 10. Det vil vi ikke acceptere! Derfor har vi brug for din hjælp til at få flere sikre skoleveje, lavere fartgrænser og til igen at gøre cyklen til en naturlig del af børns opvækst og hverdag.

En af de store udfordringer vi står med, er at der i regeringens infrastrukturplan kun er afsat 1,86% til cykelinfrastruktur – på trods af, at det er en af de bedste investeringer, vi kan gøre som samfund. Og på trods af at 13,4% af alle transportture sker på cykel. Vi vil kæmpe for at få indtænkt cyklen i så mange projekter som muligt – og holde politikerne fast på deres beslutninger. Derfor har vi brug for din støtte!

Tak for din støtte

Din støtte kan trækkes fra i skat - læs mere her.

Læs også

Testamentariske gaver og arv

Hvis du betænker Cyklistforbundet i dit testamente, lever dit livssyn videre, og din stemme bliver hørt længe, efter at du er væk. Cyklistforbundet dækker op til 6.000 kr. til oprettelse af testamente hos advokat.

Det arbejder vi for

Vi arbejder for at gøre cyklen til det oplagte og trygge valg i hverdagen for alle og for at skabe en sund og bæredygtig verden med cyklen som løftestang.

Læs Cyklistforbundets manifest

Medlemsfordele

Som medlem af Cyklistforbundet får du rabatter, indflydelse, medlemsmagasin og juridisk bistand ved en cykelulykke.

Se alle medlemsfordele