Cyklistforbundet i Frederiksberg

Frederiksberg Lokalafdeling

Kontakt: Jette Gotsche (Lokalformand), mail: jette.gotsche@gmail.com, tlf.: 26 84 86 56

Cyklistforbundet er en forening, der arbejder for bedre forhold for cyklister. Cyklistforbundet på Frederiksberg har fokus på de lokale forhold på Frederiksberg. Vi arbejder for at børn kan cykle til skole, bredere cykelstier, bedre cykelparkering, cyklebokse så vi undgår højresvingsulykker og meget mere. Men vi er afhængige af al den støtte vi kan få. Så meld dig ind i Cyklistforbundet allerede i dag på www.cyklistforbundet.dk

Følg os på Facebook.

Afdelingen siger

Debatmøde og generalforsamling 2024

den 19. marts 2024 i Den Gule Villa.

Er skolevejene på Frederiksberg sikre og trygge?

Det var temaet for debatmødet, hvor vi havde inviteret skolebestyrelser, forældre og vores medlemmer til debat om skoleveje på Frederiksberg. Der var deltagere fra Skolen på Grundtvigsvej, Lindevangsskolen, Skolen ved Søerne og Johannesskolen med gode input.

Vi berørte bl.a. 30 km-zoner ved alle skoler, renovationsbiler og varetransport med store lastbiler ved skolestart, Kiss & Ride / Kiss & Goodbay-områder, et cyklistråd i kommunalt regi, hastighed, bump, parkering for busser til skovbørnehave og meget andet.

Vi mange gode input, som vi vil tage videre i vores dialog med Frederiksberg Kommune.

__________________________________________

Cyklistforbundet på Frederiksberg har et løbende samarbejde med Frederiksberg kommune

Frederiksberg Kommune har en cykelpolitik og har et ønske om at arbejde sammen med Cyklistforbundets afdelingen på Frederiksberg, men også Cyklistforbundet centralt.

Cyklistforbundet mødes jævnligt med forvaltningen og gennemgår forskellige emner. Det er oftest meget konkrete problemstillinger, så har du spørgsmål eller et konkret forslag til om ændring af eksisterende forhold, så send os gerne en mail.

Bestyrelse

Bestyrelsen er sammensat af:

Jette Gotsche (Lokalformand), mail: jette.gotsche@gmail.com, tlf.: 26 84 86 56

Ulla Didriksen, mail: ulla@didriksen.info, tlf.: 20 27 82 23