Cyklistforbundet i Frederiksberg

Frederiksberg Lokalafdeling

Kontakt: Jette Gotsche (Lokalformand), mail: jette.gotsche@gmail.com, tlf.: 26 84 86 56

Cyklistforbundet er en forening, der arbejder for bedre forhold for cyklister. Cyklistforbundet på Frederiksberg har fokus på de lokale forhold på Frederiksberg. Vi arbejder for at børn kan cykle til skole, bredere cykelstier, bedre cykelparkering, cyklebokse så vi undgår højresvingsulykker og meget mere. Men vi er afhængige af al den støtte vi kan få. Så meld dig ind i Cyklistforbundet allerede i dag på www.cyklistforbundet.dk

Følg os på Facebook.

Afdelingen siger

Generalforsamling 2022

Ny kommunalbestyrelse på Frederiksberg… Hvad betyder det for cyklisterne?
Det var emnet for debatmødet inden generalforsamlingen den 15. marts 2022. Vi havde inviteret rådmand og medlem af Miljø-, Bynatur- og Mobilitetsudvalget Gunvor Wibroe (A) til at give et bud på det. Gunvors pointer lægges løbende på Facebook i den kommende tid.

Du kan læse beretningen og referatet fra generalforsamlingen længere ned på siden.

Cyklistforbundet på Frederiksberg har et løbende samarbejde med Frederiksberg kommune

Frederiksberg Kommune har en cykelpolitik og har et ønske om at arbejde sammen med Cyklistforbundets afdelingen på Frederiksberg, men også Cyklistforbundet centralt.

Cyklistforbundet mødes jævnligt med forvaltningen og gennemgår forskellige emner. Det er oftest meget konkrete problemstillinger, så har du spørgsmål eller et konkret forslag til om ændring af eksisterende forhold, så send os gerne en mail.

Frederiksbergstrategien 2021

Frederiksberg skal være Danmark cykelby nummer 1, læs vores kommenter til denne målsætning og andre emner fra forslaget til Frederiksbergstrategi.

Høring vedr. Frederiksberg bakke

Vi har sendt vores kommentarer vedrørende ændring af Frederiksberg Bakke. Læs vores kommentarer her.

Bestyrelse

Bestyrelsen er sammensat af:

Jette Gotsche (Lokalformand), mail: jette.gotsche@gmail.com, tlf.: 26 84 86 56

Ulla Didriksen, mail: ulla@didriksen.info, tlf.: 30 16 73 40