Direktør Klaus Bondam stopper i Cyklistforbundet

Efter otte år som direktør i Cyklistforbundet ønsker Klaus Bondam at kunne arbejde 100% på sit kandidatur til det forestående folketingsvalg. Han stopper derfor i jobbet den 25. maj 2022.

Cyklistforbundets direktør gennem de seneste otte år forlader direktørposten for at fokusere på sit kandidatur for Det Radikale Venstre til det folketingsvalg, som kommer senest foråret 2023.

Landsformand i Cyklistforbundet, Jens Peter Hansen, takker Klaus Bondam for en stor indsats og glæder sig over, at der i dag er en meget stor lydhørhed på Christiansborg og andre steder over for cykelsagen:

- Med Klaus Bondam i front er Cyklistforbundet i dag i den gode situation, at alle politiske partier på Christiansborg og en række betydningsfulde erhvervsorganisationer kender cykelsagen. Man ved godt, at cykling som samfundets schweizerkniv kan bidrage til løsning af en lang række alvorlige samfundsmæssige udfordringer og derfor bør have et stærkt politisk fokus, siger Jens Peter Hansen, der ønsker den afgående direktør held og lykke i det videre arbejde med at blive valgt til Folketinget

Klaus Bondam, der tiltrådte som direktør i foråret 2014, lægger ikke skjul på, at han har været meget glad for sine år i Cyklistforbundet:

- Cykling handler lige så meget om at styrke folkesundheden, sikre grøn omstilling og reducere trængsel på vejene, som det handler om transport fra A til B. Cykelsagen er en endog meget vigtig samfundsmæssig dagsorden, og det har været et privilegie at være med til at drive den erkendelse så langt frem, siger Klaus Bondam.

I overgangsfasen frem til at få Klaus Bondams afløser på plads konstitueres projekt- og kommunikationschef Jane Kofod som daglig leder af Cyklistforbundet.