Stil op til Cyklistforbundets hovedbestyrelse

Har du viden og engagement, som du gerne vil bruge i arbejdet for cykelsagen? Så beder vi dig overveje at stille op som kandidat til Cyklistforbundets hovedbestyrelse 2021. Bestyrelsen vælges på det årlige landsmøde i oktober.

Cyklistforbundet er en demokratisk organisation, hvor alle kan engagere sig. Nu vil vi gerne sikre os, at DU er opmærksom på muligheden for at stille op til hovedbestyrelsen.

Som medlem af bestyrelsen får du indblik i og indflydelse på Cyklistforbundets arbejde for at fremme den dansk cykelkultur - og du kan bruge dit engagement, dine erfaringer og kvalifikationer i arbejdet for cykelsagen.

Cyklistforbundets hovedbestyrelse består af otte medlemmer, som vælges for to år ad gangen. Hovedbestyrelsen vælges på det årlige landsmøde, hvor der hvert år vælges fire bestyrelsesmedlemmer for to år samt suppleanter for et år.

Arbejdet i Cyklistforbundets hovedbestyrelse - hvad og hvordan

Vi søger en bred bestyrelse

Den ideelle bestyrelse har en god balance mellem køn, alder og geografisk spredning, og den har medlemmer med erfaring med bestyrelsesarbejde, organisationsdrift og økonomi - og kompetencer inden for de områder, som vi arbejder med: Sundhed, klima, miljø og mobilitet og med cyklen som naturligt omdrejningspunkt.

Vi opfordrer især kvinder uden for københavnsområdet til at stille op, da vi er ikke nået i mål med balancen mellem køn og geografi.

Sådan gør du

Se her, hvordan du stiller op

Du skal være medlem af Cyklistforbundet for at stille op, og du skal deltage i landsmøde 2020. Det foregår lørdag den 31. oktober 2020 i Odense.

Invitation til Landsmøde 2020

Kontakt gerne landsformand Jette Gotsche på mail: jette.gotsche@gmail.com eller telefon: 26 84 86 56 for mere information om at sidde i bestyrelsen.

Se den nuværende hovedbestyrelse

Cyklistforbundets vedtægter

Frivillighåndbogen

Skal det være nemmere at cykle i dit lokalområde? Bliv en del af cykelsagen og gør en forskel. Med vores håndbog kommer du godt i gang.

Se håndbog til frivilligt arbejde

Få indflydelse

Cyklistforbundet er en demokratisk organisation, hvor du kan få indflydelse på flere måder.

Sådan får du indflydelse

Brug vores kampagner

Vi har med Vi kan cykle!, Alle Børn Cykler og Vi Cykler Til Arbejde gode og årlige cykelkampagner til førskolebørn, skolebørn og voksne.

Læs om kampagnerne