Bliv firmamedlem og styrk jeres CSR-profil

Det er en god ide at bakke op om cykelsagen, for hverdagens cykelture giver færre sygedage hos jeres medarbejdere, færre biler på vejene og en mere klimavenlig og bæredygtig verden.

Cyklen er en vigtig del af svaret på de store udfordringer, som vi som samfund kæmper med: Alt for mange danskere dør for tidligt på grund af inaktiv livsstil. Vejene i og omkring de store byer er sandet til i køer og trængsel. Kloden er truet af massive klimaudfordringer.

Det er i alles interesse, at flere cykler til og fra arbejde. Jo flere der cykler, desto mere plads bliver der på vejene til den trafik, som ikke kan komme frem på andre måder, siger Michael Svane, branchedirektør i DI

Hvorfor blive firmamedlem

• I bliver en vigtig og synlig del af arbejdet for en sund og bæredygtig verden

• I styrker jeres CSR-profil inden for klima og sundhed

• I får viden om, hvordan I kan fremme cyklen som dagligt transportmiddel blandt jeres medarbejdere og opnå færre sygedage og mere effektive og motiverede medarbejdere.

Det koster det

• Firmaer, organisationer og virksomheder op til 50 medarbejdere: 3.000 kr. om året

• Firmaer, organisationer og virksomheder mellem 50 og 200 medarbejdere: 6.000 kr. om året

• Firmaer, organisationer og virksomheder med over 200 medarbejdere: 12.000 kr. om året

Hvis I allerede nu ved, at I ønsker at blive firmamedlem - eller har spørgsmål, beder vi jer kontakte udviklingskonsulent i Cyklistforbundet, Trine Stig Mikkelsen, på mobil 4070 8358 eller mail tsm@cyklistforbundet.dk.

Det får I som firmamedlem

• En guide til at indlede arbejdet med at fremme cykling blandt jeres medarbejdere

• Reduceret pris på en certificering som Cykelvenlig Arbejdsplads - inklusiv rådgivningsmøde og transportvaneundersøgelse: Cykelvenlig Arbejdsplads

• Deltagelse i årligt seminar om virksomheders muligheder for at fremme medarbejderes sunde livsstil gennem cykling

• Et fysisk diplom og digitalt materiale, så I over for medarbejdere og omverden viser, at I støtter cykelsagen

• Synlighed i form af eget logo på Cyklistforbundet.dk, hvor I præsenteres som en virksomhed, der tager ansvar og gør en forskel for medarbejdere og grøn omstilling

• Medlemsrabat i Cyklistbutikken 1905 til virksomhedens køb af firmagaver, tjenestecykler og udstyr til udlån i på arbejdspladsen: Cyklistbutikken 1905

• Et antal eksemplarer af magasinet CYKLISTER fire gange om året baseret på jeres størrelse: Magasinet Cyklister

Sådan gør I

• Ønsker I en uforpligtende samtale om et firmamedlemskab?

• Ønsker I at melde jer ind i Cyklistforbundet som virksomhedsmedlem?

• Kontakt udviklingskonsulent i Cyklistforbundet, Trine Stig Mikkelsen, på mobil 4070 8358 eller mail tsm@cyklistforbundet.dk. Så hjælper hun jer med både svar og indmeldelse.

Obs: Et firmamedlemskab giver ikke ret til opstilling til eller stemmeret ved Cyklistforbundets organisatoriske organer og tillidshverv herunder landsmøde, hovedbestyrelse eller lokale bestyrelser.

Firmamedlemmer af Cyklistforbundet

Bornholm Tours - med Bornholms største udvalg i ferieboliger | Two Wheel Company - elcykelkoncept til danske virksomheder | SPONZ MTB CENTER - cykelbutikker med fokus på mountainbike og tilbehør | Dupont - using science and innovation to make the world a safer, healthier, and better place to live. Friluftsland - udstyr og tøj til friluftsliv og rejser.

FN's verdensmål og jeres virksomhed

Når I som virksomhed arbejder for at fremme cykling, er I med at sikre opfyldelsen af 5 af de i alt 17 verdensmål for en bæredygtig verden og en bæredygtig fremtid, som Danmark og de øvrige FN-lande har forpligtet sig til at opfylde:

• Nr. 3 - sundhed og trivsel
  • Nr. 11 - bæredygtige byer og lokalsamfund
  • Nr. 12 - ansvarlig forbrug og produktion
  • Nr. 13 - klimaindsats
  • Nr. 17 - partnerskaber for handling

På vej mod verdens vigtigste mål

Vi arbejder for at skabe bedre forhold for cyklister og for at forløse de enorme samfundsmæssige potentialer, der ligger i en stærk cykelkultur. Det gør vi med projekter, kampagner og politisk interessevaretagelse.

Læs også

Det laver vi

Vi står bag kampagner og indsatser, som får flere til at cykle og gør det mere sikkert at cykle.

Det laver vi

De støtter cykelsagen

Når mange cykler, bliver vores verden sundere, grønnere og mere bæredygtig. Vi takker vores samarbejdspartnere for at støtte arbejdet for cykelsagen.

Se vores samarbejdspartnere

Lige nu

Hvad sker der på cykelområdet - hvad har Cyklistforbundet gang i? Få det aktuelle overblik.

Gå til seneste artikler