Cyklistforbundet i Aarhus

for fredelige gader i midtbyen

På generalforsamlingen den 19. januar 2023 vil vi have særlig fokus på sikre skolestier. Reserver datoen og deltag i debatten! Vi starter kl. 1900 på Dokk1, mødelokale 2 med indlæg om trafiksikkerhed omkring skoler.
Far og to børn ramt af bil, nu råber Cyklistforbundet op (lokalavisen.dk)

Sig Ja Tak Til Mere Petalkraft
Klimapunktet i perioden den 13.9 til 27.9 på Bispetorvet. er en interaktiv udstilling om klima, hvor vi blandt andet fortæller hvorfor det er så vigtigt at tage cyklen, og giver gode tips og tricks til at komme i gang med at cykle til og fra arbejde/studie. https://aarhusomstiller.aarhus.dk/indsatser/klimapunktet/Vi Cykler For Klimaet

Aktiv og grøntransport!
Den 21. september cyklede hele Aarhus Kommune for klimaet!
Vi cykler stadig og starter tidligt!

Cykelbørn Er Glade Børn

Kontaktpersoner:
Aarhus Midt Elsebeth mail: eterkelsen@eterkelsen.dk
Aarhus Vest Anders mail: cyklistforbundetaarhus@gmail.com
Aarhus Nord Kristian mail: kristian.beedholm@gmail.com
Aarhus Syd mail: Ole oko@oko.dk

FaceBook Cyklistforbundet Aarhus

Aarhusafdelingen har siden 1976 arbejdet for at forbedre cyklistforholdene i Århus - og har i dag ca. 700 medlemmer. Afdelingen deltager aktiv i cykeldebatten i Aarhus Kommune med det formål at skabe gode og sikre cykelforhold for alle. Dog har vi særlig fokus på sikre skolestier i byen og på landet.

Bruger du Aarhus Borgertip?

Hvis du oplever huller i cykelstien eller lyskryds, der ikke tager hensyn til cyklister, gående eller andet, så kan du hurtigt informere kommunen via dette link.

Hvordan kan du præge udviklingen?

Vil du være med til at forbedre cyklisternes trafiksikkerhed, har du gode ideer til det videre arbejde - eller vil du bare gerne deltage i afdelingens udflugter, andre aktiviteter eller møder?

meld dig ind i Cyklistforbundet.

Vi hører gerne om gode idéer og forslag, der kan gøre livet lettere for cyklisterne på deres vej gennem byen. Kontakt én af ovennævnte.

Deltag i debatten på facebook og kom til vores generalforsamling i januar 2023. Cyklismen har brug for alle gode kræfter. Send dine kommentarer til én af ovennævnte kontaktpersoner.

Bestyrelse

Lokalformand