Forside | Tirsdagsture | Dagsture | Turkatalog | Turudvalg | Turstatistik

Dagsture 2024

Cyklistforbundet i Rødovre dagture i år 2024. Turene starter kl. 10:00 fra vores værksted, P-pladsen ved Tinderhøj skole, Fortvej 71, 2610 Rødovre, hvis ikke andet er anført. Medbring madpakke og drikkevarer. Husk regntøj og lappesager. Dagturene cykles med op til 20 km/t.

Søndag d. 21. april Flyvergrillen med Henning Liljendahl 55 km. Vi kører langs Voldgaden, over Kalvebodbroen til Kongelundsfortet; videre til Flyvergrillen, hvor vi måske kan se nogle fly. Hjemtur over Amager Fælled og Valby.

Lørdag d. 27. april Grilltur til Vestskoven med Flemming Nielsen 30 km. Vi cykler til Vestskoven. Her griller vi den medbragte mad. Medbring drikke og grillmad.

Lørdag d. 4. maj Bøllemosen med Lis Jakobsen 55 km. Vi kører nordpå mod Bøllemosen, hvor vi spiser den medbragte frokost. Dernæst går turen mod Gentofte Sø, hvor vi lægger vejen forbi Inge. Herefter retur til startstedet.

Søndag d. 2. juni Store Cykeldag - Rødovre med Flemming Nielsen 15 km. Vi mødes på Rådhuspladsen i Rødovre, foran Viften kl. 09:30. Kl. 10:00 vil borgmesteren cykle forrest på en tur rundt i Rødovre med stop ved Milestedet/cafébiblioteket, Byggelegepladsen, Rødovre Frivilligcenter og Heerup Museum. Alle steder er der arrangeret besøg. Ruten er afmærket, og alle får udleveret kort. Adgang til Heerup Museum er gratis for deltagere i cykelturen. Turen slutter på Rødovregård, hvor der serveres pølser og øl/vand og trækkes lod om præmier. Web‑link: rk.dk (søg "Store Cykeldag").

Lørdag d. 8. juni Værløse Flyveplads med Karen Bertelsen 50 km. Fra Rødovre cykler vi over Harrestrup Ådal, Ballerup, Måløv, flyvestation Værløse, langs Søndersø, lidt Hareskov og til Værløse Bio, hvor der spises frokost. Herfra retur til Fortvej. Medbring: Husk kontanter til betaling. Tilmelding senest søndag d. 2. juni. Pris: 2 stk. smørrebrød, 1 øl og 1 snaps til 125 kr. eller 3 stk. smørrebrød, 1 øl og 1 snaps til 145 kr.

Søndag d. 16. juni Farum, Birkerød, Gammel Holte med Henning Liljendahl 60 km. Vi kører via Smørmosen til Farum, Birkerød og Ravnsnæs. Hjemtur over Gammel Holte, Lundtofte, Klampenborg og Ring II.

Søndag d. 14. juli Østrup, Roskilde, Sengeløse med Henning Liljendahl 67 km. Vi kører over Ledøje og Østrup til Roskilde. Hjemtur via Fløng, Sengeløse og Vridsløsemagle.

Lørdag d. 20. juli Sjælsø med Børge Nielsen 60 km. Vi samler op ved Klokkedybet 10:20. Videre langs Bagsværd Sø mod Høsterkøb, hvor vi spiser vores mad. Herefter mod Farum hvor der kan købes kaffe. Tager man toget fra Farum er turen ca. 40 km.

Søndag d. 11. august Frokosttur med Børge Nielsen og Lis Jakobsen 40 km. Vi cykler i alt ca. 40 km. Frokosten indtages på et spændende, men hemmeligt sted. Medbring: Da ikke alle spisesteder tager imod kreditkortbetaling er det en god ide også at have mulighed for Mobilepay eller kontanter. Tilmelding senest søndag d. 4. august. Pris: ca. 200 kr.

Søndag d. 8. september Buresø med Lis Jakobsen 60 km. Vi kører via Ballerup, Pederstup og Flyvestation Værløse til Buresø. Ved Buresø spises den medbragte mad og måske tages en dukkert. Efter frokosten kørers nord om Bastrup Sø til Farum. Hjemtur nord om Søndersø, over Ballerup og tilbage til startstedet. Medbring: Kaffepenge og evt. badetøj

Søndag d. 15. september Jyllinge, Måløv med Henning Liljendahl 63 km. Vi kører over Ledøje og Østrup til Jyllinge Havn. Hjemtur via Stenløse, Veksø, Måløv og Ballerup.

Lørdag d. 5. oktober Ølsmagning med Flemming Nielsen og Hans Erik Rasmussen 33 km. Start fra Tinderhøj kl. 14.00. Vi cykler langs Harrestrup Å, forbi Ejby Mose, Svanesøen, Harrestrup Mose og Risby. Vi holder pause ved Herstedhøje, inden vi cykler tilbage til Tinderhøj Skole. Her er der ølsmagning og mad ved Karl‑Heinz Pogner, med efterfølgende kaffe og Hans Eriks kager. Der er kun plads til 30 tilmeldte til ølsmagningen. Tilmelding fra søndag d. 3. marts til Flemming Nielsen. Ved tilmelding betales 275 kr. for mad og drikke

Torsdag d. 17. oktober Billedaften med Henning Liljendahl. Start kl. 19:00 ‑ 22:00 på værkstedet på Tinderhøj. Vi ser på billeder fra årets ture, og får lidt at spise og drikke. Medbring: Dine billeder fra sæsonens arrangementer. Bemærk: Der er kun plads til 14 tilmeldte. Tilmelding på mail senest mandag d. 14. oktober

Ved tilmelding betales kr. 85 for mad og drikke.

Søndag d. 2. marts 2025 Fastelavn i Dragør med Flemming Nielsen 60 km. Afgang fra

Tinderhøj kl. 11:00. Vi cykler ud på Vestamager til Shelterplads i Fasanskoven og møder deltagerne fra Københavnsafdelingen. Turen fortsætter til Kongelunden og videre langs sydkysten. Der er pause i Dragør inden vi oplever rytterne slå katten af tønden. Hjemtur ad nærmeste veje. Vi regner med at nå Tinderhøj ca. 18:00. Medbring: Varmt tøj, cykellygter, mad og drikke samt penge til café. Bemærk: Hans Erik Rasmussen serverer fastelavnsboller undervejs. Turen køres uanset vejret.

Siden er senest opdateret den 3. marts 2024