Forside | Tirsdagsture | Dagsture | Turkatalog | Turudvalg | Turstatistik

Dagsture 2020

Turene starter kl. 10.00 fra vores værksted, P-pladsen ved Tinderhøj skole, Fortvej 71, 2610 Rødovre, hvis ikke andet er anført. Medbring madpakke og drikkevarer og evt. penge til togbillet undervejs. Husk regntøj og lappesager. Dagturene cykles med op til 20 km/t.

Søndag d. 2. august Frokosttur i det grønne med Børge Nielsen og Lis Jakobsen 40 km. Vi mødes kl. 10.30.Vi cykler ca. 20 km før frokost. Frokosten indtages på et spændende, men hemmeligt sted. Medbring kontanter til betaling. Tilmelding senest onsdag d. 29. juli, herefter er tilmeldingen bindende.

Søndag d. 23. august Myrestenen med Henning Liljendahl 65 km. Vi kører over Ledøje, Veksø og Ganløse til Myrestenen. Hjemtur over Bastrup og Værløse. Medbring frokost og drikkevarer

Søndag d. 6. september Gensyn med kæmperne med Flemming Nielsen 55 km. Vi mødes ved Batteritogsmagasinet for enden af Rødovre Parkvej. I løbet af 2016 skabte Thomas Dambo med lokal hjælp én kæmpe i hver af kommunerne Rødovre, Hvidovre, Ishøj, Vallensbæk, Albertslund og Høje‑Taastrup. Vi besøger dem alle 6. Medbring frokost og drikkevarer. Se nærmere https://thomasdambo.dk/works/de‑glemte‑kaemper/

Søndag d. 20. september Hørsholm og Rungsted med Henning Liljendahl 63 km. Vi kører over Lyngby og Nærum til Hørsholm og Rungsted. Hjemtur ad Strandvejen og Ring II. Medbring frokost og drikkevarer.

Søndag d. 27. september Vinge med Henning Liljendahl 72 km. Vi kører over Smørum og Gundsømagle til Vinge og ser, hvor langt man er kommet med byggeriet af stationen og den nye by. Hjemtur over Stenløse og Værløse. Medbring frokost og drikkevarer. Hjemturen går forbi nogle S‑bane‑stationer, så der vil være mulighed for at korte ruten af.

Lørdag d. 3. oktober Ølsmagning med Flemming Nielsen og Hans Erik Rasmussen 30 ‑ 35 km. Start fra Tinderhøj kl. 13.00. Vi cykler langs Harrestrup Å og kommer forbi Ejby Mose, Svanesøen, Harrestrup Mose og Risby. Vi holder pause ved Herstedhøje, inden vi cykler tilbage til Tinderhøj Skole. Her er der ølsmagning og mad ved Jens Spelmann med efterfølgende kaffe og Hans Eriks kager. Der er kun plads til 30 tilmeldte til ølsmagningen. Tilmelding senest søndag d. 5. juli til Flemming Nielsen. Ved tilmelding betales 250,- kr. for mad og drikke.

Torsdag d. 15. oktober Billedaften med Henning Liljendahl. Start kl. 19.00 ‑ 22.00 på værkstedet på Tinderhøj Skole. Vi ser på billeder fra årets ture og får lidt at spise og drikke. Medbring dine billeder fra sæsonens arrangementer. Der er kun plads til 30 tilmeldte. Tilmelding senest mandag d. 12. oktober. Ved tilmelding betales 65,- kr. for mad og drikke.