Forside | Tirsdagsture | Dagsture | Turkatalog | Turudvalg | Turstatistik

Dagsture 2021

Turene starter kl. 10.00 fra vores værksted, P-pladsen ved Tinderhøj skole, Fortvej 71, 2610 Rødovre, hvis ikke andet er anført. Medbring madpakke og drikkevarer. Husk regntøj og lappesager.

Søndag d. 25. april Værløse Flyveplads med Karen Bertelsen 50 km. Fra Rødovre over Harrestrup Ådal, Smørumovre, Knardrup og Værløse Flyveplads. Videre langs Søndersø, Hareskoven til Hjortespring Golfklub, hvor der spises frokost. Herfra mod Fortvej. Husk kontanter til betaling. Frokost i Hjortespring Golfklub. Pris: 3 stk. smørrebrød med drikkevarer ca. 100,- kr.

Søndag d. 2. maj Grilltur til Vestskoven med Flemming Nielsen 30 km. Vi cykler til Vestskoven. Her griller vi den medbragte mad. Medbring drikke og grillmad

Søndag d. 9. maj Greve og Mosede med Henning Liljendahl 60 km. Vi kører over Taastrup og Greve Landsby til Mosede. Hjemtur over Hundige og Brøndby.

Søndag d. 6. juni Store Cykeldag - Rødovre med Flemming Nielsen 15 km. Vi mødes på Rådhuspladsen i Rødovre, foran Viften kl. 09:30 til kaffe og morgenbrød. Kl. 10:00 vil borgmesteren cykle forrest på en tur rundt i Rødovre med stop ved Milestedet/cafébiblioteket, Vestbadet, Byggelegepladsen, Ejby Bunkeren, Rødovre Frivilligcenter og Heerup Museum. Alle steder er der arrangeret besøg. Ruten er afmærket, og alle får udleveret kort. Adgang til Heerup Museum er gratis for deltagere i cykelturen. Turen slutter på Rødovregård, hvor der serveres pølser og øl/vand og trækkes lod om præmier. Web-link: www.rk.dk

Lørdag d. 19. juni Rundt om Ballerup med Karen Bertelsen 50 km. Turen går gennem en del af Ballerup Kommune samt i et par nabokommuner gennem byerne Risby, Hove, Smørumovre, Smørumnedre, Pederstrup, Måløv, Jonstrup, Lautrup og Skovlunde. Der vil være nyt og gammelt at se undervejs. Husk kontanter til betaling. Frokost på Traktørstedet i Pederstrup. Pris: 3 stk. smørrebrød med drikkevarer ca. 100,- kr.

Søndag d. 27. juni Bolund med Henning Liljendahl 70 km. Vi kører gennem mindre landsbyer på Vestegnen til Bolund lidt nord for Risø. Bemærk: Hjemturen går forbi nogle S-bane-stationer, så der vil være mulighed for at korte ruten af.

Søndag d. 18. juli Kongelundsfortet med Henning Liljendahl 65 km. Vi kører ad Voldgaden og via Mågeparken og Kalvebod Fælled til Kongelundsfortet. Hjemtur over Dragør og Kastrup.

Lørdag d. 7. august Frokosttur i det grønne med Børge Nielsen og Lis Jakobsen 40 km. Vi mødes kl. 10.30. Vi cykler en tur inden frokosten. Frokosten indtages på et spændende, men hemmeligt sted. Medbring kontanter til betaling. Tilmelding senest onsdag d. 4. august, herefter er tilmeldingen bindende.

Søndag d. 19. september Jyllinge Nordmark med Henning Liljendahl 70 km. Vi kører over Ballerup, Hove og Gundsømagle til Jyllinge Nordmark og ser, hvor langt man er kommet med digerne og slusen. Hjemtur over Tågerup, Herringløse og Sengeløse.

Lørdag d. 2. oktober Vinsmagning med Flemming Nielsen og Hans Erik Rasmussen 30 - 35 km. Start fra Tinderhøj kl. 13.00. Vi cykler langs Harrestrup Å og kommer forbi Ejby Mose, Svanesøen, Harrestrup Mose og Risby. Vi holder pause ved Herstedhøje, inden vi cykler tilbage til Tinderhøj Skole. Her er der vinsmagning og mad ved Bert Thomsen med efterfølgende kaffe og Hans Eriks kager. Der er kun plads til 30 tilmeldte til vinsmagningen. Tilmelding senest søndag d. 4. juli til Flemming Nielsen. Ved tilmelding betales 250,- kr. for mad og drikke.

Torsdag d. 14. oktober Billedaften med Henning Liljendahl. Start kl. 19:00 - 22:00 på værkstedet på Tinderhøj Skole. Vi ser på billeder fra årets ture og får lidt at spise og drikke. Medbring dine billeder fra sæsonens arrangementer. Der er kun plads til 30 tilmeldte. Tilmelding senest mandag d. 11. oktober. Ved tilmelding betales 65,- kr. for mad og drikke.

Lørdag d. 6. november Frederiksberg oppe og nede med Per Holm 20 km. Vi cykler til Frederiksberg Rådhus, hvor der er rundvisning i bunkeren under rådhuset efterfulgt af rundvisning i selve rådhuset. Vi slutter med frokost på et udmærket og billigt spisested. Slutsted: Flintholm Station. Husk kontanter til betaling til frokosten.