Cyklistforbundet i Brøndby og Hvidovre

Brøndby Lokalafdeling

Kontakt: Thomas Otzen (Lokalformand), mail: otzendk@gmail.com, tlf.: 50 57 92 83

I 1980 blev der oprettet en afdeling af Cyklistforbundet i Hvidovre. Siden 2009 er Brøndby kommet til afdelingen, således at medlemmer i Brøndby og Hvidovre indgår samlet i fælles afdeling, som har navnet Cyklistforbundet, Brøndby-Hvidovre Afdeling. Afdelingen fejrer 40-års jubilæum i 2020.

I både Brøndby og Hvidovre er vi glade for vores gode samarbejde med kommunernes politikere og forvaltninger, hvor vi oplever, at vores synspunkter respekteres, og at kommunerne er lydhøre over for vore ønsker til cyklistmiljøet.

Om og fra Brøndby-Hvidovre Afdeling :

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vi afholder bestyrelsesmødet

kl. 18, d. 22. januar i vores lokale, Byvej 56, Hvidovre. Mødet er åbent. Alle er velkomne.

Vi taler blandt andet
* om Brøndby-Hvidovre 40 års jubilæum (som afholdes d. 26.marts 2020),
* om den kommende generalforsamling (afholdes den 22.april)
* og om Store Cykeldag 2020 (som afholdes søndag d. 14.juni).

Brug følgende links for at se dagsorden til mødet, referat fra bestyrelsesmødet den 30.oktober og bestyrelsens Opgaveplan, senest opdater d. 20.november.

Dagsorden. Bestyrelsesmødet d. 22.januar

Referat. Bestyrelsesmødet d. 30. oktober

Bestyrelsens Opgaveplan. Senest opdateret d. 20. november

Kom med på en af vores mange ture

Vi arrangerer en masse dejlige cykelture, som du er noget så velkommen til at cykle med på. Følg med her på hjemmesiden for flere oplysninger om månedsturene, "Ud i det Blaa", og om sommerens mandagsture, "Vi Cykler Sammen" - og om alle de andre ture, som er på programmet for 2020.

Brøndby-Hvidovre Nyhedsmail

Brøndby-Hvidovre Afdeling udsender NyhedsMail med oplysninger om og fra afdelingen. Nyhedsmailen indeholder kalender for ture og andre aktiviteter. Billeder fra nogle af vore seneste aktiviteter. Og yderligere oplysninger, som også kan være relevante for cyklister.
NyhedsMail udsendes som udgangspunkt en gang om måneden. Medlemmer af Brøndby-Hvidovre Afdeling er som oftest tilmeldt, men også ikke-medlemmer kan tilmelde sig. Se følgende links for NyhedsMail og for Tilmelding til Modtagerlisten.

Her er NyhedsMailen fra Januar 2020

Tilmeld dig NyhedsMailens Modtagerliste her

Giv et Praj til Teknisk Forvaltning

Er du på dine cykelveje kommet forbi strækninger på veje eller stier i Brøndby eller i Hvidovre, hvor du kan se, at der er opstået fejl eller mangler?

Giv et praj til Brøndby Kommune eller til Hvidovre Kommune

Alle henvendelser noteres og indgår i planlægningen af de fortløbende arbejdsopgaver.

Pleje og vedligeholdelse af din cykel

Selvfølgelig er plejen af din cykel rigtig vigtig om foråret, efter vinteren, hvor kulde og frost og saltning af vejene bevirker, at salt og grus trænger ind overalt på cyklen. Men pleje og den "lille vedligeholdelse" er også vigtig for din cykel på andre årstider. Læs vores tips til vedligeholdelse

Cykelsikker i vintervejret

I en tid med sne, sjap og frost er det vigtigt at have styr på sin cykel, så fald, skred, og ulykker undgås.

Læs 10 råd om, hvordan du bliver cykelsikker i is og sne

Desuden finder du her lynkurser i glatførekørsel og i smøring af kabler, lås og kæde.

Lygter og reflekser når du cykler

Alle cykler skal have lygter på, når sigtbarheden af den ene eller anden grund bliver dårlig.
Og reflekser er faktisk næsten lige så vigtige, som lygter er.

Se meget mere om lygter og reflekser i følgende :

Lygter og reflekser på cyklen. Cyklistforbundets Lygte Guide.

Se tiderne for solopgang/-nedgang (link)

Bestyrelse

Lokalformand
Thomas Otzen, mail: otzendk@gmail.com, tlf.: 5057 9283 ,