Cyklistforbundets landsmøde 2019

Delegerede fra Cyklistforbundets afdelinger, menige medlemmer og hovedbestyrelsen mødtes til landsmøde 26.- 27. oktober i Høje Taastrup, hvor der blev valgt hovedbestyrelse, vedtaget budget og vedtaget arbejdsprogram for det kommende år.

Ved lørdagens valg til hovedbestyrelsen blev Jette Gotsche (Frederiksberg) genvalgt som landsformand for en toårig periode. Følgende fire bestyrelsesmedlemmer og to suppleanter blev valgt ind i hovedbestyrelsen:

• Astrid Maria B. Rasmussen (København), nyvalgt

• Claus Bonnevie (Gribskov), genvalgt

• Mike Hedlund-White (Aalborg), genvalgt

• Søren Pedersen (Næstved), genvalgt

• Suppleant Trine Kvist Willumsen (Sygklister), nyvalgt

• Suppleant Kim Rødkjær (Helsingør), nyvalgt

Se hele hovedbestyrelsen

Jens Fabricius Hansen udnævnt som Årets Cykeldynamo

Prisen, der er Cyklistforbundets anerkendelse af et medlem eller en afdelings særlige indsats, blev i år tildelt Jens Fabricius Hansen fra Cyklistforbundets afdeling i Svendborg - bl.a. for sit store engagement i borgergruppen Cykelsti Hvidkilde nu, hvor han sammen med han sammen med øvrige lokale kæmper en hård, lang og sej kamp for en cykelsti på den naturskønne strækning mellem Ollerup og Svendborg.

- Jens er troværdig i sin tilgang til gavn for cyklingens sag, og han er en styrke at have i den genetablerede lokalafdeling i Svendborg, sagde landsformand Jette Gotsche ved overrækkelsen.

Heino Døygaard er nyt æresmedlem

Hovedbestyrelsen tildelte et æresmedlemsskab i Cyklistforbundet til Heino Døygaard for et engageret, kompetent forfatterskab og skribentvirksomhed - med hele spektret fra glæden ved selve cyklingen til det teknisk nørdede.

Heino Døygaard har været en af den danske hverdagscyklismes store ledestjerner, især i 1980'erne og 1990'erne med Politikens Store Cykelbog, der har fået næsten kult-status.

Om os

Medlemsservice

Hvad skal jeg gøre, når jeg vil ændre min (mail) adresse? Tilmelde mit kontingent til PBS? Bruge mine medlemsfordele?

Få hjælp her

Om os

Det laver vi

Vi står bag indsatser, som får flere til at cykle, som gør det mere sikkert at cykle, og som bidrager til at bruge cyklen som løftestang til en sund, grøn og mere bæredygtig verden

Det laver vi

Lige nu

Hvad sker der på cykelområdet - hvad har Cyklistforbundet gang i? Få det aktuelle overblik lige her og lige nu.

Gå til seneste artikler