Kim Rødkjær – Suppleant i CFB HB siden 2019

Jeg er 50 år fra Espergærde, hvor jeg bor med min kone og vores små piger på 8 og 12 år.

Den dækkende professionelle betegnelse for mig, er nok en international orienteret Entrepreneur med en særlig passion for mobilitet og verdensmennesker. Jeg har en baggrund som værktøjsmager og en uddannelse inden for økonomi og marketing. I 2004 startede jeg en digital virksomhed i Berlin. I de seneste 10 år har jeg arbejdet med digitale projekter i udviklingslandene, udført i samarbejde med FN, regeringer og organisationer på Afrikas brændpunkter. Parallelt har jeg haft en professionel karriere inden for motorsporten. Evnen til at tiltrække sponsorer og at skabe værdi for dem, deres kunder og deres medarbejdere, har været en afgørende for at skaffe finansiering.

I dag har jeg samlet min erfaringer fra auto, digital og promovering og startet light-mobility virksomheden Maravelo. Et europæisk eventyr med base i Humlebæk. Vi fremstiller professionelle elcykler og elektriske flådeløsninger til erhverv og til organisationer, inden for militær, politi og redningstjeneste, samt til private, der søger det ypperste og vil have service på det højeste niveau, leveret til fast månedlig ydelse. www.maravelo.dk

Erfaring fra Cyklistforbundet og andet organisationsarbejde

I forbindelse med events motorsport, har jeg stået bag en række velgørende projekter der har kastet betydelige beløb af sig til blandt andet Ungdommens Røde Kors, og Missionen blandt hjemløse. I relation til cyklisme, har vi sammen med Røde Kors Bayern, for nyligt udviklet en komplet eMobile redningsflådekoncept, til brug i tæt bebyggelse og i forbindelse med events. Med Maravelo har vi indgået i en række sponsor events med cykler til Regionerne mv.

Mine visioner for Cyklistforbundet:

I min rolle som suppleant i HB 2019, har jeg ikke haft nogen stemmeret men måtte nøjes med følge udviklingen i Cyklistforbundet. Jeg har herigennem fået et godt indtryk af vores styrker, svagheder og i det potentiale der ligger gemt i organisationen.

Året har været kendetegnet ved en gennemgående afvikling af de medlemsorienterede tiltag. Mit ønske var at ændre butikken til en klub. Men med et argument om at man ser CFB som en politisk organisation, blev dette stemt ned.

Bliver jeg valgt ind, vil jeg søge at opdele CFB og skabe et kammer for politik og et selvkørende team med fokus på udvikling af CFB som en attraktiv organisation og partner for virksomhederne, donorerne og dem som ikke cykler omkring, endnu

Vi står med ryggen mod muren. Kassen tom. CFB blev i 2019 reddet af gongongen i den sidste time. Jeg stiller op til Hovedbestyrelsen med en forventning om at kunne samle bestyrelsen og skifte strategi til et medlemsrettet og fællesskabsorienteret udsyn, og sikre en finansielt grundlag for organisationen igennem partnerskaber og sponsor og promotion tiltag. Vi har det hele. Et fedt brand. En stor kendskabsgrad og en god sag. Vi mangler blot at omsætte det til noget relevant for andre end politikere