Uffe Kjærø - kandidat til hovedbestyrelsen

Erfaring fra Cyklistforbundet og andet organisationsarbejde
Har siddet i afdelingsbestyrelser i boligforeninger i Aarhus, i 15 år - både som alm. bestyrelsesmedlem og som formand for lokal afdeling. Har siddet i Lejerbo’s hovedbestyrelse, der dækkende over 30.000 lejligheder landet over.

Uddannelses- og erhvervserfaring
Har en kontorbaggrund fra Aarhus Kommune, hvor jeg var ansat i 25 år og ved flytning til Svendborg i 2006 – hvor jeg siden har drevet egen vikarbureau.

Mine fokusområder og hvilke opgaver kan jeg bidrage med som bestyrelsesmedlem
Sikre en større tolerance blandt alle trafikanter – biler, busser, lastvogne, knallert, gående og cyklister. Vi bør alle give tid og vise respekt overfor hinanden, i den daglige trafik.

Eller med andre ord: ønsker at være med til at sikre de svage cyklister.

Hvor ser jeg Cyklistforbundets udvikling om fem år og på længere sigt
At Cyklistforbundet kommer til at spille en større rolle, når kommunerne skal sikre og planlægge nye cykelstier, blandt andet fordi der er kommet nye cykeltyper til (ladcykler osv.)

Tror på at cykel området bliver endnu mere alment og der vil vokse en anderkendelse kultur op om større fællesskab og større visen hensyn til alle parter i trafikken. Det skal ikke kun være mig først – men sikkerhed i trafikken er en sikkerhed der pålægges alle trafikanter.

Cyklismen kommer til at spille en stadig større rolle, bl.a. på grund af miljøkrav, den grønne omstilling og ikke mindst tidens trend.

Ligeledes ønsker jeg større fokus på cyklisternes sikkerhed i rundkørsler – hvor jeg ofte føler mig overset – af bilister der forlader rundkørslen, hvor jeg skal med videre rundt…

Se alle kandidaterne

Kandidater til hovedbestyrelsen 2021

Hovedbestyrelsen er Cyklistforbundets øverste myndighed, der bliver valgt på det årlige landsmøde i oktober. Se de opstillede kandidater her.