Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Gode vilkår for cyklister kommer ikke af sig selv. Cyklistforbundet arbejder målrettet og vedholdende for at sætte cyklen højt på den politiske dagsorden og skabe et cykelvenligt samfund.

Hold dig opdateret på cykelområdet med vores månedlige nyhedsbrev.

I Nyhedsbrevet Pedalkraft får du guides og tilbud til livet som cyklist samt nyt fra vores arbejde med cykelsagen. Nyhedsbrevet udkommer ca. en gang om måneden.

Tilmeld dig Nyhedsbrevet Pedalkraft her:

*skal udfyldes
Er du medlem af Cyklistforbundet?
Du kan til enhver tid framelde dig nyhedsbrevet via afmelder-linket nederst i nyhedsbrevet. Vi registrerer din mail-adresse samt - hvis du opgiver det - dit navn, postnummer og fødselsår. Hvorfor og hvordan vi passer på dine data, kan du læse i vores persondatapolitik.

7. februar 2024

”Derfor skal I cykle i børnehaven”

Børnehuset Pilehytten oplevede, hvordan cykellege fra Cyklistforbundet fik børn i børnehaven til at blive cykelklar til skolen. Sidste år cyklede over 22.000 børn med i vores børnehavekampagne Vi kan cykle!.
Tilmelding er åben nu.

Læs mere og tilmeld her

9. januar 2024

Døde bymidter kan få mere liv med ordentlige cykelforhold

Cyklistforbundet har screenet 14 byer, som er med i et nyt lovforslag om at skabe mere liv i døde bymidter. Men ingen af de 14 forsøgsbyer har tilfredsstillende cykelforbindelser til hovedgaden, og det er en kæmpe del af problemet, mener Cyklistforbundet, der har to forslag til at forbedre forsøgsordningen markant.

8. december 2023

En national cykelstrategi skal gi’ til både samfund og cyklister

Cyklisterne i Danmark fik en tidlig julegave, da transportminister Thomas Danielsen (V) forleden fortalte, at han sætter gang i arbejdet med en ny national cykelstrategi. I Cyklistforbundet letter vi på nissehuen over den udmelding. Men inden julestemningen løber helt af med os, så lad os se på, om vi som cyklister og samfund får den gave, som vi ønsker os.

Læs også

Meld dig ind i Cyklistforbundet

Vælg mellem et almindeligt medlemskab, et digitalt medlemskab for unge, et hustandsmedlemskab, et seniormedlemskab, et gavemedlemskab og et firmamedlemskab.

Meld dig ind

Støt cykelsagen

Støt cykelsagen - og træk det fra i skat

Støt med et valgfrit beløb. Giv et medlemskab i gave. Betænk cykelsagen i dit testamente. Du kan støtte Cyklistforbundets arbejde for bedre forhold for cyklister på mange måder.

Bliv firmamedlem

Bliv en del af cykelsagen - hverdagens cykelture giver færre sygedage hos medarbejderne, færre biler på vejene og en mere klimavenlig verden.

Mere om firmamedlemskab