Vind en splinterny cykel med hjelm til dit barn, så I kan komme ud og cykle nogle dejlige ture sammen til sommer.

Vi kan cykle-familiekonkurrencen

Vinderen er fundet: William vandt!

Stort tillykke til William på 6 år fra Slangerup. Han er nemlig den heldige vinder af vores Vi kan cykle! familiekonkurrence, hvor børnefamilier landet over var inviteret til at dele historien om, hvordan deres barn lærte at cykle.

Her kommer Williams historie fortalt af hans mor, Mette Gerd Jeppesen:

"Dette er William. Som mindre var han på løbecykel og har altid elsket fart! Da han næsten var 4 år fik han en ny cykel i fødselsdags gave - i yndlingsfarven rød! Vi havde købt en stang med til at hjælpe ham...Dog fik vi kun brugt den i 5 min, og så havde han fanget den og kørte rundt om husene, på grussti mm uden problemer🙈

Det havde vi ikke lige regnet med.Og siden er det bare gået stærkt.Williams far kører MTB som hobby, og der skulle han jo med, og det gik godt.Så da han var 4,5 år, måtte vi ud og købe ny (brugt) cykel med gear m.m., så han kunne køre fra sin far i skoven 🙂 og derfor fik vi også købt en til mor.Så hele familien blev MTB-ryttere på hobby plan 🙂
William og hans far kører stadigvæk glædeligt hver uge, men mor er højgravid så må vente
🙂
Så dette er vores historie og håber at den kan give glæde hos andre.Her er billeder både fra første dag, han selv kørte, og billeder fra i sommer."

Der er en flot, ny cykel og hjelm på vej til William, så han kan cykle rundt i det danske sommervejr med manér sammen med familien. Vi bringer desuden de 10 næstbedste cykeløjeblikke i løbet af sommeren. Tak til alle jer, der deltog i konkurrencen og delte jeres og jeres børns herlige cykelhistorier. Må cykelglæden være med jer!

Tilmeld dig nyhedsbrevet 'Børn Cykler'

Vil du gerne have inspiration til, hvordan du kan hjælpe dit barn til en masse gode cykeloplevelser og et godt og trafiksikkert cykelliv? Tilmeld dig Cyklistforbundets nyhedsbrev 'Børn Cykler', som udkommer 3-4 gange om året. Tilmeld dig nyhedsbrevet her

Vi kan cykle!

Konkurrencen var et led i Cyklistforbundet årlige børnehavekampagne Vi kan cykle!, som arrangeres med støtte fra Østifterne. Gennem kampagnen lærer børnehavebørn at cykle gennem sjove cykellege, som også kan bruges i en snæver vending til at gøre cykeltræningen derhjemme ekstra sjov. Læs mere om kampagnen på vikancykle.dk og find inspiration til hvordan du selv bruger cykelleg i vores forælderfolder.

• Vi kan cykle! kampagnen præsenteres med støtte fra Østifterne.

Find inspiration til cykeltræningen

Cykelleg: Kom godt i gang

Brug cykellege til at kickstarte cykelglæden og hjælpe børn til at blive glade og sikre børnecyklister. Er du forælder, pædagog eller lærer - vi hjælper dig godt i gang.

Kom godt i gang med cykelleg

Gør cyklen klar med dit barn

Der skal ikke meget til at holde en børnecykel godt kørende. Vi giver fire råd til hvordan, som du og dit barn let kan gå i gang med.

Læs guiden

Sådan lærer du dit barn at cykle

Hjælp dit barn til at blive en glad og sikker børnecyklist og giv barnet gode vaner med til resten af livet.

Læs guiden