Vær med i Vi kan cykle-familiekonkurrencen

Vind en splinterny cykel med hjelm til dit barn, så I kan komme ud at cykle nogle dejlige ture sammen til sommer.

Vejen til at blive en sikker cyklist er lang men også fyldt med mange skønne timers cykeltræning for dig og dit barn. Som led i vores kampagne "Vi kan cykle!" inviterer Cyklistforbundet sammen med Østifterne nu børnefamilier til at dele deres dejligste cykeltræningsstunder i Vi kan cykle-familiekonkurrencen.

Er det med barnet som fast følgesvend på mors løbetur, i følgeskab med far om morgenen, til iskiosken ved farmors sommerhus, med hele familien på cykel i skoven i weekenden, eller noget helt femte? Uanset hvordan I gør, så vil vi gerne se jeres bedste cykeltræningsstunder.

Den heldige vinder (altså barnet) kan cykle sommeren i møde på en flot ny cykel med tilhørende hjelm.

Sådan er I med

Skal det være dit barn, der vinder en flot, ny cykel med tilhørende hjelm? Så send os et billede af din og dit barns cykeltræningsstund med en kort beskrivelse af, hvad det giver jer at cykle sammen. OBS! Billederne skal være vedhæftet og ikke ligge inde i selve mailen for at sikre, at vi får dem i en brugbar opløsning. Tak 😊

Send til konkurrence@cyklistforbundet.dk senest den 15. juni 2022. Skriv ”Familiekonkurrence” i emnefeltet.

Vinderen får direkte besked og offentliggøres på Cyklistforbundets hjemmeside og sociale medier den 30. juni.

Ved deltagelse i konkurrencen accepterer du, at Cyklistforbundet må bruge det indsendte billede i vores kommunikation vedrørende konkurrencen på vores forskellige platforme, da vi ud over vinderen også løbende bringer et udvalg af de andre skønne cykeltræningsøjeblikke.

Cykelglæden starter med cykelleg

I Cyklistforbundet mener vi, at den bedste cykeltræning sker gennem ’Cykelleg’. For når børnene leger på cyklen, øver de en lang række vigtige cykelfærdigheder uden at tænke over det. De lærer at starte og stoppe, holde balancen på cyklen, cykle med én hånd på styret, dreje, kigge op og orientere sig, mens de cykler. Savner du inspiration til at krydre dit barns cykeltræning, så læs vores forælderfolder og se videoen ’Cykelleg i praksis’, hvor vi guider jer godt i gang.

Tilmeld dig nyhedsbrevet 'Børn Cykler'

Vil du gerne have inspiration til, hvordan du kan hjælpe dit barn til en masse gode cykeloplevelser og et godt og trafiksikkert cykelliv? Tilmeld dig Cyklistforbundets nyhedsbrev 'Børn Cykler', som udkommer 3-4 gange om året. Tilmeld dig nyhedsbrevet her

Vi kan cykle!

Cyklistforbundet årlige børnehavekampagne Vi kan cykle! arrangeres med støtte fra Østifterne. Gennem kampagnen lærer børnehavebørn at cykle gennem sjove cykellege, som også kan bruges i en snæver vending til at gøre cykeltræningen derhjemme ekstra sjov. Læs mere om kampagnen på vikancykle.dk.

• Vi kan cykle! kampagnen præsenteres med støtte fra Østifterne.

Find inspiration til cykeltræningen

Cykelsikker med cykelleg

Det første skridt til at kickstarte cykelglæden og blive en glad og sikker børnecyklist er 'cykelleg'.

Kom godt i gang med cykelleg

Gør cyklen klar med dit barn

Der skal ikke meget til at holde en børnecykel godt kørende. Vi giver fire råd til hvordan, som du og dit barn let kan gå i gang med.

Gå til guiden

Sådan lærer du dit barn at cykle

Hjælp dit barn til at blive en glad og sikker børnecyklist og giv barnet gode vaner med til resten af livet.

Gå til lær dit barn at cykle-guiden