Et personligt farvel

Hos Bededamerne har I mulighed for at vælge rustvogncyklen til den sidste køretur. Rustvogncyklen er designet af Sille Kongstad og er den første rustvogncykel i Danmark. Dens design er inspireret af tidligere tiders hestevogne, brugt til transport af kister. Desuden er den lavet med et ønske om, at tilbyde et miljøvenligt alternativ til bilen.

Som medlem af Cyklistforbundet får du 15 % rabat

Rabatten gælder hele året - men kan ikke kombineres med andre tilbud og rabatter. Rustvognscyklen kan dog kun bookes i København.**

Om Rustvognskørsel

Der er flere måder hvorpå rustvogncyklen kan være med til at gøre afskeden helt særlig. Rustvogncyklen bruges primært til selve højtidskørslen fra kirken eller kapellet. Familen kan vælge at cykle med til krematoriet eller gravstedet.

Rustvogncyklen kan også bruges til en "afsked i bevægelse", hvor selve afskeden foregår ved at følget bevæger sig gennem parken, kirkegården eller København og stopper forskellige steder, som havde betydning for afdøde. En "afsked i bevægelse" slutter oftest ved gravstedet. Følget kan enten gå eller cykle sammen med afdøde.

Ved jordfæstelse, hvor kirken eller kapellet ikke ligger på kirkegården, vil rustvogncyklen være et smukt alternativ til transporten i en almindelig rustvogn.

Sådan får du rabatten

For at opnå rabat skal du oplyse rabatkoden Cyklistforbundet.
Rabatten fratrækkes ved at oplyse om medlemskab.

Bededamerne kan ved behov efterprøve medlemskabets gyldighed.

*Rabatten gælder kun rustvognskørsel med cykel og ikke andre ydelser.
** Rustvognscyklen kan kun bestilles til ture i København - i max.
10 kilometers radius fra Frederiksberg.

Flere medlemsfordele

Forbrugerrådet Tænk

Få 10% rabat på medlemskab hos Forbrugerrådet Tænk og hold dig opdateret på testresultater og alt om forbrug.

Læs mere om rabatten