D75 0238C ResizeCyklistforbundet i Herning

Vi er også på Facebook - find os her.

Kontakt: Kurt John Ravnsgård (Lokalformand), mail: ravnsgaard@youmail.dk, tlf.: 41 62 49 02

• Vi samarbejder gerne med andre motions-/friluftsgrupper, skoler og børneinstitutioner.

• Vi fokuserer på bedre fremkommelighed for cyklister: Det skal være nemmere at vælge cyklen som det oplagte transportmiddel i hverdagen - fx via "grønne bølger" for cyklister og velholdt og sammenhængende cykelinfrastruktur. ( LANDSMØDE 2020)

• Vi har en repræsentant i Trafiksikkerhedsudvalget i Herning Kommune.

• Vi fokuserer også på Cyklen som del af grøn omstilling af Danmark: Cyklen er en vigtig del af løsningen, hvis Danmark skal nå klimamålet om at reducere CO2 udledning med 70% i 2030. Vi skal bl.a. flytte bilister over på (el-)cykler og gøre det nemmere at kombinere cykel med off.transport. ( LANDSMØDE2020)

• Vi deltager gerne i cykel-debatten i den lokale presse.

• Vi arbejder på at få cyklen ind i flere unges liv: Alt for mange unge tænker bil og fravælger cyklen og de store sundhedsfordele, som følger med den daglige cykeltur. (LANDSMØDE 2020)

• Alle skolebørn skal ud af forældre-bilen og opleve glæden ved selv at cykle. Gerne sammen med en forælder.

Næstformand

Trine Lindhardt Gaarsdahl (Færdselssikkerhedsrepræsentant - kontakt til kommunen), mail:<trine.benny@gmail.com> tlf.:60 22 40 80

Sekretær

Klara Søndergaard, mail: klara.soendergaard@godmail.dk eller klara.soendergaard@gmail.com, tlf.: 6073 26 56