Cyklistforbundets økonomi

Størstedelen af Cyklistforbundets indtægter er fonds- og puljebevillinger med midler, der er øremærket til specifikke projekter og kampagner - for eksempel de gratis kampagner Vi kan Cykle! og Alle Børn Cykler, hvor over 100.000 børn cykler med år efter år.

Cyklistforbundet har desuden indtægter i form af medlemskontingenter og personlige støttebidrag.

Hver år mødes medlemmer og hovedbestyrelse på Landsmødet, Cyklistforbundets øverste myndighed, for bl.a. at godkende regnskab og budget.

Se Cyklistforbundets regnskab og budget

Brug af indsamlede midler

Cyklistforbundet har Indsamlingsnævnets tilladelse til at samle personlige støttebidrag ind. De indsamlede midler skal anvendes til fordel for arbejdet for et stærkt cykelland, som bidrager til et sundere, grønnere og mere bæredygtigt Danmark. Cyklistforbundet er forpligtiget til offentligt at dokumentere korrekt brug af de indsamlede midler.

Se anvendelse af overskud fra indsamling i 2019

Se anvendelse af indsamlede midler 2020

Se anvendelse af indsamlede midler 2021

Se anvendelse af indsamlede midler 2022

Læs også

Det laver vi

Vi står bag indsatser, som får flere til at cykle, som gør det mere sikkert at cykle, og som bidrager til at bruge cyklen som løftestang til en sund, grøn og mere bæredygtig verden

Det laver vi

Det vil vi

Det arbejder vi for

Vi arbejder for at gøre cyklen til det oplagte og trygge valg i hverdagen for alle og for at skabe en sund og bæredygtig verden med cyklen som løftestang.

Læs Cyklistforbundets manifest

Frivilligportalen

Bliv aktiv i cykelsagen

Gør en forskel. Få indflydelse. Brug frivillighåndbogen. Find en lokal afdeling.

Gå til Frivilligportalen